Jag tar ingen SKIT längre!

Idag måndag åker Mördarjäveln till en öppen anstalt , i Hälsingland. Han tar sig dit själv; förhoppningsvis landar han där också. Han måste passera  ”min” stad, om han inte åker över Sydpolen.

Ni som hängt med i min blogg, har säkert läst att jag anmälde anstalten han sitter på till JO. Anstalten har erkänt att, att dom missat; brustit i målsägandeinformationen. Det är allvarligt med tanke på brottets art som han är dömd för. Mordförsök på undertecknad, som har kvarskrivning och besöksförbud. Man kunde tro att dom tog till sig kritiken, och skulle vara extra noga med informationen efter det, till mig. Men nej.

Kom hem i fredags eftermiddag, hade inte telefonen som dom ringer på, med mig. Men å andra sidan har dom min mailadress, och adress till Skatteverket. I mailen låg ett brev från min kontakt hos polisens personskyddsenhet.Hon berättade att hon fått ett samtal från den småländska anstalten, som talade om att MJ ska vistas på anstalten i Hälsingland, två veckor för att sedan återkomma till den slutna anstalten. Hon skriver: detta endast för information, dom ringer ju dig oxå. Sedan dess har telefonen varit på, ingen har ringt!
Beslutet att han skulle åka dit, som för övrigt är en ren semesteranläggning för långtidsdömda brottslingar, måste ha tagits långt innan fredagen, eftersom det finns få platser och många vill komma dit. Men jag ska tydligen inget få veta, trots att jag har rätt till målsägandeinformation enl KvaL (kriminalvårdslagen) § 35. I alla fall har jag inte blivit informerad i rimlig tid av den instans det ska komma från. Ansvaret ligger på anstalten.

 Jag vet inte om någon har polisanmält något liknande förut, men jag har för avsikt att göra det, med stöd av § 35, målsägandeinformation, och § 32 åker jag till ett annat län och gör anmälan, redan nu i veckan.

Tjänstefel, och får jag inte upprättelse nu, ska dom i alla fall skakas om i grundvalarna. Ingenting har ändrats för oss brottsoffer rent praktiskt, vad än makthavarna hävdar och skriver så fint i sina papper.

NÄR DET KOMMER TILL KRITAN SÅ SKITER DOM I OSS OCH NU SKA JAG SKITA I DERAS BREVLÅDA!

Tillägg 28/5 10.36
Pratat med kontakten på personskyddsenheten, som hade ett meddelande på sin telefonsvarare från anstalten, att mitt nummer tutade upptaget hela tiden. Stämmer inte, så sent som i lördagskväll kom ett inkommande samtal från en bekant, och jag har givetvis provringt. Samtalen går igenom. Hon har inte heller ingått ett avtal med anstalten att informationen ska gå via henne.

Chattade med mobiloperatören och här följer konversationen:

Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med Annelie. Vad kan jag hjälpa till med?
 12:46   Har det rapporterats några driftstörningar i nätet i helgen?
 12:47   ska se dröj lite
 12:48   Kriminalvården i XXXXX påstår att dom sökt mig, men att det tutat upptaget.Kan du se om just mitt nummer varit aktivt och tillgängligt?
 12:50   ja ditt kort ser ut att inte vara några problem med och vi har inte haft några allmänna driftstörningar i helgen
 12:50   Tack!
 12:50   Varsågod
 12:50   Hejdå, har du fler frågor är du alltid välkommen att ringa eller chatta med oss igen. Här har jag uppgivit mitt nummer, så jag vet inte hur dom ska slingra sig ur detta?
  

Uppdatering:
Läs om kvinnan som måste strida för besöksförbud efter ett mordförsök här!

Andra bloggar om: , , , ,
Läs något intressant:

Creeper

12 responses to “Jag tar ingen SKIT längre!

  • Alter Ego

    Det är fanken inte klokt hur det fortsätter. Men å andra sidan så är det ju så med myndigheter, sjukvård etc. de får på sin höjd en varning som är det grövsta. Vad hjälper det, de drabbade .. de fortsätter som förut.

    Nä, jag tror, om man kunde stämma dem för skadestånd så skulle det bli andra bullar av.
    Föresten det är lite märkligt, det är väl bara personer som sitter oskyldigt häktade/fängslade som får ut skadestånd från staten. … märkligt, mycket märkligt.

  • Vb

    Alma:

    Det är min tanke här. Min advokat sa till mig ang MJ, för i första svängen skyddade jag honom, och ville inte ha skadestånd.Han sa
    -Inte förräns det svider i fickan fattar dom vad gjort. Det är äl lika här!

  • madonnan

    Tittar in och håller med om att det är inte klokt. Konstigt och så väldigt, väldigt fel att inte informera dig!!

    Kram.

  • Madison

    Hmm…som vanligt kan jag inte skriva nåt vettigt. Du får en moralisk stödkram istället. Ok?

    Kram.

  • Vb

    Madison,
    Helt jävla ok!:)

  • whitelady7

    Men nu har de val anda skitit i det bla skapet! Jag blir sa ledsen i ogat nar jag ser hur de behandlar dig och kan inte for mitt liv forsta hur det kan fa vara sa har. Ar 2007 och i Sverige, det ar bara for vidrigt. Och varfor anda in i glodheta ska han fa vistas pa oppen anstalt i tva veckor? Beloning for gott uppforande eller? Han har ju inte ens borjat betala av vad hans tidigare uppforande har stallt till med! Man kunde ju hoppas att han tar vagen over sydpolen, for da lar han passera har (illivilligt flin). Sta pa dig vannen, och polisanmalan ar sjalvklar!
    Styrkekram och smultrongradde till dig fran andra sidan.

  • Tonårsmorsa

    Mycket bra blogg! Skriven i nöd, ilska och förtvivlan! Det blir bäst då!! Ja, du har nog rätt, det är först när det svider i fickan som de kommer till skott! Kram!

  • Miss Terious

    Det är för jävligt Bettan!!
    Jag kan bara utgå från mig själv och för 10 år sedan lovade dom guld och gröna skogar. Jag har inte sett en tillstymmelse till ett träd än gång.
    Tyvärr hade jag inte din ork och glöd, lillebrors självmord i samma veva blev för mycket.
    Stå på dig!!
    KRAMAR

  • Vb

    Miss Tremendous:)
    Detär precisdet, det handlar om!Nada har hänti praktiken.Jag står på för oss baby!

    Kärlek

  • Filippa

    Som så många gånger så vet jag inte vad jag ska säga/skriva. Jag fattar inte var det sunda förnuftet tagit vägen? Det gör mig så illa berörd och jag har bara lust att antingen skicka aset till yttre Ulan Bator eller starta ett Don Quijote krig för din skull. Säger som jag sagt tidigare * Don´t mess with our Betts*

    Stora varma soliga stödkramar / F

  • Sandra

    Jag antar att det är Gruvberget han ska till? Helt jävla sjukt att du inte fått målsägandeinfo om en sån grej!!

  • AB förflyttning « VENDETTANBETTAN

    […] eftersom Placeringsenheten mailade mig samma dag beslutet togs. Annars kanske jag inte hade blivit informerad alls…. Kontaktpersonen på kåken lät förvånad att, jag redan informerats. Fel, han lät […]

Kommentera

