Läkare och läkare….

Var hos hos husläkaren idag.

Och fick ett oerhört fint bemötande.Intresserad och fokuserad.Noggrann; fick mig att känna mig lite ”omhuldad”.

När jag berättade om psykvården, och svängen till hospan, blev hon bestört. Hur i fridens namn kommer det sig att somatiska vården har bättre förståelse och empati än, psykvården har?

Jaja, fick en förklaring på hostan och den jävulska tröttheten, början på lungpaj i kombo med allergiastma! Till skillnad från mycket annat går det att bota! Som t.ex MJ, eller ska man formatera om namnet till .MJP? Mördarjävelpsykopaten! Som förhoppningsvis ikväll checkar in på anstalten, efter fyra dagars semester, där jag så gärna skulle vilja bo kvar……

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 responses to “Läkare och läkare….

  • Soulsister

    Som ”tröst” kan jag säga att psykvården är inte lika hemsk i hela landet…

    Skönt att du fick ett bra läkarmottagande och hjälp för din åkomma.

    Gillar namnet MJP! Det behåller vi!

    KRAMISAR

  • Jonas

    Krya på dig! Allergiastma låter inte alls najs.

    Tjing!

  • livsglimtar

    Det där hostandet får jag alltid före det blir astma anfall. Men jag går där och hostar och tänker att jag borde nog spraya lite tyngre saker vilken dag som helst och så en dag så rasslar det ordentligt i rören och då är det redan kört. Jag blir lurad varje gång av den där försiktiga hostan som sen bara ökar och blir till en skrämmande bullrande hosta som ingen kan missa. Det är då jag krampaktigt tar alla mina sprayer och gör vad jag kan.
    Skönt att du har fått en bra husläkare….
    Många kramar

Kommentera

