Mördarjävelns nya hatt

Läste detta, och minns följande episod.

Så där lagom kul, när det hände. Men gud vad jag skrattar än  idag;

Förhållandet med (hädanefter kallad) MJ hade regler.
Hans regler,

Så vi hade spenderat tid, som vanligt på Sunkhaket med fullständiga rättigheter.

Mina rättigheter hade MJ för länge sedan, dragit in.

Så enligt reglerna, blev klockan 16.00, och då SKULLE vi gå hem. Och jag skulle laga mat!

Som Svenssons, det ”såg” snyggare ut, ?! Komma hem från jobbet, you know…..Det enda vi jobbade med var att bli på fyllan.
Så kan det vara när man egentligen inte står ut med varandra.

På vägen upp till mig, stannar han till vid ”annexet”, dvs där hans dåvarande hustru satt på balkongen och ”solade”. Dit han gick och fick tröst, när jag var jävlig mot stackars honom; och fick sin post via balkongräcket.

Väl uppe hos mig, dunkar han ner i bingen, och jag dunkar ner matkassarna på diskbänken,

Och börjar laga helstekt kyckling, i gryta med frästa wokgrönsaker bredvid.
Hans snarkande hördes ända till köket i stöket.

Maten blir klar, jag går in och försöker, försiktigt väcka honom. En annan regel var att vi skulle äta tillsammans.

Fyra – Fem gånger är jag inne, till slut döhungrig flera timmar senare, blir jag heligt förbannad,

Och väcker honom rejält, genom att höja rösten från dörrposten,
-MATEN ÄR FÄRDIG! NU TÄNKER JAG KÄKA….

Han vaknar, givetvis. Går upp och talar om; Att här tänker inte jag stanna, med en skrikande käring.
Han går ut i hallen och hukar sig på knä, för att dra på och knyta sina kängor.

Då flyger fan i mig! Jag går lugnt in i köket, och tar upp den kalla kycklingen;
fram till honom.
Och trär på den kalla färdigstekta hönan på hans rakade, nedböjda huvud. Som en mössa. Som passade honom ypperligt. Sen var kalabiken ett faktum.

Men den dagen, den känslan av uppror mot honom;
glömmer jag aldrig, den dagen började jag frigöra mig!

Och kan skratta idag, åt hur jävla ynklig han såg ut, i sin fina mössa.

Andra bloggar om: , , , , ,

8 responses to “Mördarjävelns nya hatt

  • Miss Terious

    Oj vilket bra inlägg. Och det här fick du betala dyrt för. Jag menar inte just kycklingen utan hans JÄVLA sätt att vara.

    Förstår ditt hat ännu mer nu.
    KRAMAR

  • Miss Terious

    Glömde skriva: Skönt att du kan skratta åt det nu, strongt.

  • Niki Loong

    Jag förstår att det var svårt och jag häpnar över att du VÅGADE. Bara detta att skrika var ju ett regelbrott och att sedan trä kycklingen över hans kala skalle. (Varför är så många hustrumisshandlare tatuerade/piercade och har rakade skallar? Men jag vet att slips- och kostymnissar också förekommer!) Bra att du kan skratta åt det och skönt att du kan skratta utan att gråta efteråt. Love you baby! *Kramar hårt*

  • Ister

    Det är först efteråt man kan se när uppbrottet egentligen började.

  • Dandelion

    En vacker satans dag får man liksom nog..

  • ET

    Respect 😀

  • Anti-tanten

    Så jäkla bra gjort!!!!!!

    Kram

  • helenaq

    *skrattar*..underbart!!!.. *minns när jag hörde*

Kommentera

