Cirkusprinsessan

Dottern ska till Paris i mitten av juni. Mannen i sällskapet, som hon åker med har en släkting där. En riktigt tuff brud, som femton år gammal åkte iväg alldeles själv och började på cirkusskola. Idag är hon vuxen och färdig trapetsartist. Hon har arbetat, eller flygit på Cirque de Soleil, men för momentet flyger hon på cirkusen Les Arts Sauts! Dom ska givetvis dit och kika på trapetsbaletten, VIPgäster förstås! Blir så glad för dotterns skull, den lilla teaterapan och konstnärssjälen.

Trevlig resa mitt hjärta, vi andra får nöja oss med att kika på video!

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 responses to “Cirkusprinsessan

  • Ister

    Visst är det märkligt, att en annan människas glädje (Dotterns) kan ge så mycket glädje till en själv?!

    Svar:
    Märklig men mäktig känsla!
    Vb

  • Miss Terious

    Å vad roligt för henne!
    Dom är ju helt fantastiska dom här trapetskonstnärerna, jag fattar inte ens hur dom törs träna in programmet. Jag menar även om man har ett skyddsnät, vilken hisnande känsla. Det är som sagt helt fantastiskt.
    Synd att inte du kan hänga med, du behöver ett lyft, inget roligt menat med den formuleringen utan att du helt enkelt behöver ett lyft.

    KRAMAR 🙂

  • Soulsister

    delad glädje är dubbel glädje!

    Puss på dig hjärtat!

  • Bon Voyage! « VENDETTANBETTAN

    […] Idag åker du till Paris. Inte utan att jag får en liten klump i magen av oro. Du vet, morsor! När du kommer hem ska vi fira att du slutat mellanstadiet med glans. Jag är så stolt över dig och dina skolresultat. Du har en egenskap jag skulle behövt i plugget. När det kom till matten, så la jag bara ner. Hjärnan stannade, ville inte. Din hjärna har lite samma problem, men du ger dig inte med matten! Fantastiskt! […]

  • Katarina

    nej, men vad roligt! Hoppas att allt skulle gå bra för henne!

Kommentera

