Reflektion

Denna hjärna som aldrig pausar…..

Funderar på om ni tror att jag är en manshatare? Nope, jag är en mördarjävelhatare!!! Hata är väl att ta i, men jag menar att, min avsky är riktat endast till våldsutövande män; i synnerhet kräket MJ! Män som använder psykiskt eller fysiskt våld i nära relationer. I syfte att stärka sina svaga egon; använder härskartekniker, nävar och i värsta fall vapen för att förtrycka ”sina” kvinnor. Dom känner jag avsky för, rent ut sagt förakt.

Annars, är jag en mansälskare. Människoälskare, men män smäller högt! Som svart och vitt, som Yin och Yang, vi är formade som vi är rent fysiskt för att pusslas ihop. Vi tänker inte likadant, för att män och kvinnor ska komplettera varandra. Så tänker jag, men….mitt psyke trasades sönder så, och det läker långsammare än huggen i buken. Idag skulle jag inte orka starta en relation, kroppen och knoppen har stängt av behoven, så det är ingen längtan. Det enda jag längtar efter är dottern, och ett drägligt liv, lugn och ro.

Ja, bara en reflektion som sagt, eftersom dom flesta som kommenterar är kvinnor……så får jag för mig att männen inte känner sig bekväma med min blogg.

Andra bloggar om: , , , ,

8 responses to “Reflektion

  • Helena Palena

    Men hej! Tur att det finns lättprodukter då angående saften.

    Jag älskar män – men avskyr galningar! Skulle kunna strimla alla dumma. Det är klart att män som måste trycka ner har ärthjärnor. Fria män vill ha fria kvinnor. Efter allt du gått igenom räcker det nog med att ta hand om din dotter. Det blir nog någon råd i takt med att tiden går.

    En och annan man kände sig inte bekväm med min tidigare blogg heller. Men, ska man rätta sig efter det? Nej! Skriv på!

  • Vb

    Helt rätt, min blogg är min borg!Här är det mina regler som gäller!

  • Miss Terious

    Ett jättebra inlägg och reflektion. Instämmer i allt du skriver här.

    Ha det gott.
    KRAMAR 🙂

  • Nika

    Hej du
    Nu har jag hittat dig här…kommer tillbaka och läser mera.lägger dig till favvolistan på min dator…så jag inte blir av med dig
    ha en skön torsdag

  • madonnan

    Förstår dig helt. Jag tycker det är så vidrigt att det finns de som ger sig på kvinnor helt enkelt. Riktigt vidrigt.

    Hoppas du har en fin kväll 🙂

  • livsglimtar

    Klok är du mitt i allt..skickar en puss orkar inte mer just nu.
    Mags

  • Mats.C

    Hej tycker om att läsa din blogg känner mig inte obekväm med din blogg,hatar också killar som brukar våld på sina tjejer.
    Kram Mats

    Svar:

    Jubel och klang;) för din kommentar! Välkommen åter!

    /Vb

  • trollhare

    Jag älskar din blogg och det vet du 🙂 Hata på, det är nog en del av läkeprocessen…

Kommentera

