Seger

När jag kom hem från den misslyckade turen på psyket, väntade ett brev från JO med yttrandet från anstalten, angående min anmälan om bristande målsägandeinformation. Är och var alldeles för risig och trött för att läsa. Tänkte jag hinner sedan. Men så hittade jag det här, efter tips av en vänlig själ:

kalmaranstalten.jpg  (Klicka på bilden för att förstora den)

Känns gott må du tro, och förhoppningsvis har KVV fått klarare riktlinjer att arbeta med nu, så att ingen fler medsyster eller brottsoffer överhuvudtaget ska drabbas igen! Jag bestämde mig ganska snart efter mordförsöket, att nu får det vara slut med kränkningar, för så ser jag den här ”tabben”.

Godafton! 🙂

Andra bloggar om: , , , , ,

15 responses to “Seger

  • Jonas

    Självklart ska Kriminalvården jobba för att brottsoffer ska få så mycket frid som krävs. Jag vet att Kriminalvården jobbar för detta, men tyvärr kommer säkert fel begås ändå. Förhoppningsvis blir de dock färre. Bland annat med anledning av din JO-anmälan.

    Trevlig fortsättning på helgen!

  • barbakvinna

    Det här är goda nyheter*Äntligen* som någon skrek en gång i tiden…

  • Soulsister

    Stående ovationer för din kam och uthållighet! Du slåss inte bara för dig själv utan även för andra i din sits.
    Hoppas du snart mår bättre

    KRAM

    PS: har inte orkat maila dig än, men det kommer….DS

  • Lasse

    Härligt Bettan!

    Jag glädjes med Dig och andra i tråkiga situationer.

    Kram /Lasse

  • Niki Loong

    Skriker Äntligen i kör med barbakvinnan! Kram

  • Lisalill

    Har suttit här och surfat runt bland inläggen.
    Imponeras över styrkan som tagit dig igenom allt detta.

    Vill också lämna mitt grattis till att kriminalvården äntligen lyssnat på dig.

    Hoppas du med tiden ska få lugn och ro i kroppen.

    Ha det så gott du kan!

  • Miss Terious

    Snyggt jobbat vännen. Jag beundrar dig för att du orkar.
    Men nu ska damen ta det lite lugnt tycker jag.
    Massor KRAMAR 🙂

  • Miss Terious

    (ang.simultankapaciteten, det har jag aldrig hört förut. Smarrtigt! 🙂

  • Knytet

    Heja Bettan!

    Kram från
    Knytet

  • Miss Terious

    Ha en fin lugn skön dag.
    KRAMAR. 🙂

  • Filippa

    Vännen ! Jag önskar att det spontant fanns något att göra för dig men inser min begränsning – om det finns något – ner till minsta millimeter – jag kan göra så vet du att du bara kan viska i örat. Att det verkligen funkar så här gör mig stum, förtvivlad och ja, helt desillusionerad. Men Kalmar va ? Hm…*tänker onda och djävulska tankar*

  • Någons mamma-Någons dotter

    Glädjs med dig och din seger. Du är stark som orkar kämpa och jag hoppas du känner att det är värt det, men det är ändå en stor brist att du ska behöva lägga den lilla energi du har kvar på att behöva slåss för rättigheter som borde vara självklara! Kram!

  • Alter Ego Resonerar - » Skatteverket skuldsätter de med skyddad id

    […] Bloggerskan Vendettanbettan, lever med skyddad identitet och har en sk. kvarskrivning. Detta efter att ha blivit utsatt för ett grovt mordförsök av sitt ex. Bloggen är väldigt intressant för man har fått följa hela händelsen och det trauma hon ännu lever i. Hon är ett offer i många bemärkelser men kämpar på för andra offers rätt. En JO anmälan mot Kalmaranstalten för bristande målsägarinformation, ledde till seger. […]

Kommentera

