Zigenaren Vb

Det är jag det! Har ända sedan jag kommit hit, velat ha en mindre lägenhet. En tvåa skulle räcka väl, för mig. När dottern är här sover hon i sängen, jag sover i min kära soffa. Alltid.
Har stått i interna byteskön, sen förra sommaren, fått napp. Men nope. Men nu när jag fräschat upp lägenheten blev det annat ljud i skällan hos intressenterna. Idag ska jag på stan och skriva nytt kontrakt. Inte så långt från här, men ett litet gulligt, äldre bostadsområde.
Och just nu passar flytten ypperligt. Jag har en bror. En stalkerbror, som ägnat många timmar att, hitta mig. Han vet väl inte exakta bostadsadressen, och han är rubbad nog att ta kontakt med MJ, för att vidarebefordra uppgifterna.

Så, nu ska jag ägna mig åt packning, har ni något bra förslag vilket namn på brevlådan jag ska ha? Ett ”juggenamn” kanske?

Andra bloggar om: , , ,

32 responses to “Zigenaren Vb

  • Filippa

    Åh, där är du ju 😉 Har oroat mig men inte velat vara ”hönsmamma”. Hm, försöker associera på bra namn; Riddarståhl, Starkström, Vendettberg…eller dom här som är tagna ur en kunddatabas och alltså finns på riktigt; Pung, Snygg, Trist, Kukberg och Fittström – fast å andra sidan vem f-n vill ha dom på dörren ? Du får också låna mitt om du vill 🙂

  • Soulsister

    Hmmmm, Ventetovic? Vendetski? Venbetowski?

    Inte?

    KRAAAAAAAAAAM

  • livsglimtar

    Jag ser att du saknar en blogroll på L som i Livsglimtar…jag finns här nu..livsglimtar.wordpress.com.
    Fast jag trodde först att det stod bloggtroll så jag får väl vara en sån då, ett troll.
    Skönt om du får en ny lya som du själv har valt..det låter bra.
    Kram en som också tänker väldigt mycket.

  • Miss Terious

    Det där lät inte bra. Med brodern menar jag. Är han din bror??

    Lycka till nu vännen.
    KRAMAR

  • ET

    Jag växte upp med några juggar i mina barndomskvarter som sedan gick med i juggemaffian, vill du ha tips på namn så hör av dig 😉

  • Marcus

    Nåt namn som får dig att småle varje morgon du kollar posten vore ju fint 🙂

    kram & hälsn Marcus

  • Marcus

    Nåt namn som får dig att småle varje morgon du kollar posten vore ju fint 🙂

    kram & hälsn Marcus (försöker igen nåt konstigt hände)

  • Tabia

    Vill skriva grattis. För jäkligt med stalkerbrorsan. Din egen bror?? Är han frisk? Dum fråga.

    Skickar en bamse kram!

  • Tabia

    Menar grattis till lgh menar jag 🙂

  • Rosa

    Hoppas det går bra med packningen.

  • madonnan

    Så roligt för dig och kul att pynta den nya lyan. Litet kan vara mysigt 🙂

  • barbakvinna

    Hoppas det går bra med flytten. Får du tapetsera om i den nya oxå.

  • livsglimtar

    Hahah Jaaaa tack och du önskar dig en härlig helg med en massa sol och go mat.
    Imorgon ska vi i familje ut och äta middag..Libanesisk mat så härligt, massor av röror och annat gott. Ska inte banta en sekund!
    Puss i mass från mig….

  • Birgitta

    men tjenare!
    kul å se dig igen
    Om du inte kommer på nåt bra på egen hand, finns det en låååång lista på ännu lediga namn på PRV:s hemsida. Har själv köpt ett där.
    Som jag gillade.
    Kram!

  • Taxen Max

    Vendetto Betto, El Taco Maco. Von Venedito.
    Tja, vad vet jag… Hundans mycket grattis! 😉 Max.

  • antitanten

    Skönt att höra ifrån dig igen. Och grattis till nytt boende!

    juggenamn är jag dålig på….men vad sägs om ”Fredrika Fredriksson, Anna Andersson, Pernilla Persson, Johanna Johannesson” eller nåt?

    Du, om du har tid….och ork och lust så får du gärna maila mig ang vsd-operationen vi pratade om för längesen.
    Tror du har min mailadress!
    Kramar

  • Sånger från nedre botten

    Om jag inte missminner mig betyder Rat-krig och mir-fred. Så varför inte fröken Ratkomir = fröken krigofred?

  • Miss Terious

    Allt går din väg hoppas jag.
    Kramar 🙂

  • Birgitta

    Hoppas du finner dig väl tillrätta i den nya lyan!
    Tänker på dig och skickar jävlaranamma, fast det vet jag ju att du har en rejäl portion av ändå. Men lite i reserv, kanske….
    Kram!

  • Marcus

    Hoppas flytten fortlöper finfint! 🙂
    Önskar dig en fin Valborg!
    kram & hälsn Marcus

  • Soulsister

    Önskar dig en härlig Valborg vännen!
    KRAM o saknar dina inlägg 🙂

  • Tabia

    Bettis, om du hade kunnat hämnas vad som blev gjort dig. Skulle du göra det?

  • Dandelion

    Saknar dina ord.
    Ha det bra.

  • Dandelion

    Hm .. kolla det är vintertid än …

  • Miss Terious

    Du lyser med din frånvaro, jag saknar dig.
    Hoppas allt är väl och att du mår bra.
    Kramar

  • Birgitta

    Ser fram emot en snar återkomst!!!
    Kram till dig!

  • Filippa

    Nu saknar vi vår kloka stjärna ? Hoppas att allt är bra och att du bara är ute på vift. KRAM !

  • Katrin

    Hejsan Bettan! Ett litet vårhej och en bön om att du hittat ett finfint boende som du kan vara trygg i!
    Kram!
    /Katrin

  • Niki Loong

    Johansson. Det är det vanligaste som finns här i landet. L Johansson.
    Kram loooong time no see

  • Vb

    Tabiasnuttan:
    Nej, bara i tanken……take care!

  • Trasig inuti

    Ligg lågt allrafinaste du.. tills det känns lugnare igen. Har dig med mig här.. i hjärtat, i tanken.. varje dag. Du är så oändligt värdefull. Famnen full med kramar..

  • Någons mamma-Någons dotter

    Tycker Soulsisters förslag slår högt!

Kommentera

