Alla barns rätt till Säkerhet

Kommer ni ihåg Bobby?

Mitt bidrag då, var att starta bloggkampanjen Säkerhetsnålen; för alla barns rätt till säkerhet.
Med glädje, blev jag kontaktad av ett försäkringsbolag. If, som har en trygghetsfond, som fick ”överta” namnet Säkerhetsnålen. Fonden delar ut varje månad upp till 50.000 kronor till säkerhetsförbättrande åtgärder. Nu är det klart, jag citerar en del av mailet här:

Nu är det klart med all formalia kring Ifs säkerhetsnål som vi pratade och mejlade om för en tid sedan.

Första temat blir som vi kom överens om stipendier för personer som arbetar med stöd till utsatta barn. Vi har erbjudit BRIS ordförande att bli ordförande i Säkerhetsnålenjuryn. Vi håller tummarna för att hon ska tacka ja.

Allt som allt – tack för att vi får överta Säkerhetsnålen-namnet och hoppas att du kommer att bli nöjd med den vinnare vi väljer för ”ditt” tema i augusti-september

Och det hoppas jag, så efter påsk ska jag be henne personligen. Har du något förslag vem eller vilka som ska få stipendiet, gå in på länken ovan och ge ditt förslag!

Bobbys öde ska aldrig glömmas eller förhoppningsvis aldrig upprepas!.

                                                                 

Uppdatering 20/4…..Ingela Thalén, Bris Styrelseordförande har tackat ja till att sitta med i If:s styrelse för nomineringarna.

Andra bloggar om: , , , , ,

21 responses to “Alla barns rätt till Säkerhet

  • Jonas

    Wow, vad kul att ha åstadkommit något så positivt och som fått ett så stort genomslag! Jag ska absolut fundera på en lämplig kandidat. Återkommer.

    ///Jonas

  • Madison

    Du är en bra människa!

    Glad påsk på dig!!

  • smultronkiwi

    Jag skickar påskpussar till dig du modiga människa som gjort skillnad!

    Bra jobbat. Jag tänker skriva om det i min blogg nästa gång jag är i etern.

    Kram.

  • pysan

    Heja Bettan..

    Så skönt att det har gått så långt med säkerhetsnålen..

    Heja du…

    Pöss Pys

  • Birgitta

    Beundrar dig!
    Vilken styrka du har, jag gratulerar dig till vad du åstadkommit här. Många kramar från birgitta:)

  • Soulsister

    Ryser i hela kroppen av välbehag!
    Tänk vilken kvinna du är! Vilken medmänniska du är!Drivkraft o engagemang utan dess like.
    Love you bejb! Du e bäst

    kram

  • Soulsister

    Ser att min länk till höger e lite out-of-date…..
    kram

  • Filippa

    Wow, va kul ! Tänk att kunna göra en sådan skillnad ?! Lite avundsjuk men fantastisk glad för din skull ! Har inga förslag så här på rak arm.
    Kram !

  • Fredo

    Bra jobbat! Mycket bra initiativ.
    En anekdot kring ”fallet” Bobby. Jag ringde polisen och ”tipsade” om hur det skulle kunna ligga till eftersom han inte hade synts till i skolan på en månad. Miin teori var således att föräldrarna ljög och därmed också var de skyldiga. Polisen svarade korthugget och det svaret i sig gav mig det svar jag förväntade. Det gav inte Bobby livet tillbaka men något inom mig gav mig hopp om en snabb lösning.

  • Marcus

    Vad kul!
    Någon enskild individs briljanta idè blir något stort!
    Ska fundera på nån som man skulle kunna tycka är värd priset…:)
    Hoppas din påsk var superskön och ger dig en stooor kram!

  • Birgitta

    *tittar förbi och ger en kram*

  • Miss Terious

    Mail.

  • Miss Terious

    Nix, bara ett men jag skrev i båda dina bloggar.
    Kram =)

  • Miss Terious

    Vilket bra arbete du har satt igång. Verkligen!
    Det är lugnt nu. ”Du vet vem” och jag har pratat nu. =)

    KRAMAR!

  • kattis

    Jag skulle vilja att du med högsta nominering fick detta stipendium!

    Du är en en medmänniska som har så mycket att ge och har så många fina tankar om dessa fina stackars barn som får lida stryk för att vuxna inte förstår….
    Du har instiftat denna symbol av äkta kärlek!

    / Kattis ( Skriver mer i mailen)

  • Lisalill

    Vad mycket du åstadkommit genom detta. Du är värd all respekt och beundran.
    Jag hoppas vi i framtiden slipper se fler tragiska öden likt Bobbys/ Lisalill

  • Miss Terious

    Trevlig helg Bettis och sköt om dig.
    KRAM =)

  • Soulsister

    Jag infogar den i alla mina inlägg! Du är toppen tjejen!
    Massor med kärlek till dig

    pussss

  • pysan

    Du är bra så bra…

    Kram Pys

Kommentera

