Uppåt väggarna

Idag sätter målarkludden sin sista tapetvåd här. I snart två veckor, har mitt revir invaderats av en massa män i arbetskläder. Tröttsamt;  jag är inte van att, ha folk så nära mig, hela dagarna. Men målarmannen, en Stockholmare, kommer jag nästan att sakna. Vi har gått bredvid varandra som i ett äktenskap. Jag i morgonrock och hysteriska pyjamasbrallor, städandes efter hans hantverk.
Slänger ett par ord till varndra då och då.

– Nä, jag drack kaffe innan jag kom.

Igår var han till läkaren, för en inflammation i axeln,

– Det är väl inte undra på att, du ont i axeln. säger jag. Sitter på golvet och skär till våderna, iställer för att ha ett tapetbord!

– Äh, det löser sig!

Det är bara sådär vanligt, som jag förut var livrädd för. Ordet vanlig, och att vara vanlig, likställde jag med tråkigt. Grått…..

Ett bevis för att jag ändrat mig, är alldeles uppåt väggarna. Tapeten i vardagsrummet går i grått…………

vardagsrum.jpg

Andra bloggar om: , , , ,

11 responses to “Uppåt väggarna

  • trollhare

    Jag har också svårt för grått egentligen, men det var ett läckert mönster på den där tapeten.

  • barbakvinna

    Det ser ut som en fin tapet. Bilden blev större när man klickade på den.. Hoppas dom blir klara i ett kick nu så du får in alla möblerna…

  • Filippa

    Snygg tapet ! Själv funderar jag på nåt vildare men man ska kanske lugna sig ?

  • Vb

    Filippa, den är vild, men cool!Skiftar beroendes vilket håll man kikar från!

  • Nina

    Jag tror att det var jättebra för dig att ha målarkludden där!
    Om inte annat så får att du fick ett perspektiv på en positiv förändring.
    Tapeten är urläcker, hoppas du kommer i ordning snart, så att du kan njuta av den.

  • Birgitta

    Påminner mig om min riktigt tidiga barndom. En lägenhet i Majorna, Gbg, i slutet av femtiotalet, vardagsrummet, eftermiddagssolen som letar sig in genom västerfönstret och leker med det försiktigt gråmönstrade…
    Kan nog bli fint!

  • Soulsister

    Härligt att höra vännen!
    Cipralex är bra och snart kommer solljuset som gör sitt underverk på oss!

    kram

  • pysan

    Vad glad jag blir.. och tapeten ser jätteläcker ut….

    Kramar om dig…

    Pysis

  • Maggis

    Kikar in här hos dig och kan konstatera att tapeten var snygg, även jag funderar på att få en målare att fixa min hall. Måste bara snacka lite med min man först.
    Jag vill också ha nya golv men jag orkar inte tänka tanken en gång…
    Önskar dig en trevlig helg.

  • Syster Yster

    Låter nästan som om du kommer att sakna honom 🙂
    Tapeten gillar jag också, men jag är feg när det gäller färger.
    Ha det gott och kram

  • miipan

    väldigt fin tapet.:) och som en tröst så är det skönt å känna sig lite vanlig när man har varit ovanlig så länge..)

Kommentera

