Zenhemmet

Sen i bloggvändningarna, hemmet har prioriterats. Från folkhem till zenhem kunde man kanske säga……

Så blattemattorna; golvmattor av plast med smutsbetsfärgat furumönster har åkt ut. Ryser av tanken att jag stått ut i ett år med eländet. Nästa etapp blir nya tapeter och målning i dom rummen,  klart på torsdag hoppas jag.

Jag är nöjd med mig själv, för en gångs skull valde jag rätt, färgmässigt sett. Nordisk ljus och lite japanskt stramt. That´s me.
Röran i huvudet behöver lugn omkring.

MJ har permis sen i fredags, förhoppningsvis kommer han tillbaka ikväll. Annars blir det ett långt blogguppehåll. Eller kanske inte. Om han inte dyker upp, avviker från permissionen är planen tillsammans med personskyddsenheten/polisen,
att frakta mig till ett skalskyddat boende. Något jag inte hoppas ska hända ever….

Så tänkte jag väl om mordförsöket också. Det händer andra. Sådär som cancer, det drabbar väl inte mig!

Gamla fina paps fyller 83 år på torsdag, så jag planerar en sväng dit, det var ett tag sedan nu. Förut sågs vi dagligen.

Andra bloggar om: , , , ,

9 responses to “Zenhemmet

  • Birgitta

    hoppas verkligen att du inte behöver fly igen. Men kul att du får fint hemma. det betyder så mycket.
    hipp hipp till din pappa!
    kram till dig!
    birgitta/mw

  • Madonnan

    Jobbigt att ha det så, tänk att du är så strong!
    Grattis till pappsen din 🙂

  • Jonas

    Nordiskt ljus och japanskt stramt låter som en fin kombination. Hoppas att du får en fin födelsedagsdag hos din pappa!

  • Dandelion

    Sonen den långe, fyller också på torsdag..

  • Nina

    Nordiskt ljus och japanskt stramt, låter som en urläcker kombination och lugnande mot huvudröror. 😉
    Hoppas att du inte har behövt fly igen!Stort grattis till din pappa, kram… 🙂

  • Sjölander

    När fan ska dom inse att det inte är bra för dig att ge det där aset permission?

    Gode tid.

  • barbakvinna

    skönt att det blir så fint.. Det behöver du… kram.

  • Filippa

    Jag har funderat länge på om jag inte känner någon osnäll människa som kan begränsa MJs tillvaro men tyvärr, det närmaste jag kommer är mina grannar HA. Och jag vattnar inte deras blommor…..
    Men nya golv och tapeter – kan det bli bättre medicin för huvudet ? Och ett stort grattis till din pappa, 83 är verkligen ingen ålder 🙂
    Kram /F

  • Birgitta

    önskar dig en fin dag och ett härligt födelsedagsfirande!
    kram!

    birgitta

Kommentera

