Homemake Over

Nu fattar jag hur störd jag blivit av den störda situationen jag lever i. Störd and shaken!

Nästa vecka börjar Homemakeovern med golvinläggarna, för att avlösas veckan därpå av målarkluddarna ,som ska tapetsera i ett försök att höja trivselfaktorn. Sätta min prägel i ett flyktingläger. Man kan undra varför.

Ja, i alla fall kom det upp en målarmästare, kanontrevlig och lämnade en tapetkatalog, och var nästan lite överdrivet hjälpsam som fastighetsskötare som tror att alla ”damer” vill ha ett nyp. Att han sen var så blixtsnabb i vändningarna; från telefonsamtal till att ringa på dörren, så jag öppnade i morgonrock över mina hysteriska pyjamasbrallor och underbart urtvättade favviströja, sände fel signaler kanske? Jaja, fick katalogen och iväg karln, och ännu mer beslutsångest!

Satte mig och började bläddra, och smack sa det i bröstkorgen. En panikattack av världens nåde. Jag är inte van att ha folk i mitt läger.
– Hur i helvete ska jag utan hjälp ordna med flyttningen av möblerna fram och tillbaka? Vilka tapeter ska jag ha? Vilken jävla röra det ska bli, i två veckors tid. När jag blir så där, så har jag inte förmågan att se en bit i taget. Varför ska man inte ta ut allt i förskott, så man inte blir utan,
Tänker min enögda hjärna med skygglappar. Efter ett par timmar har jag lugnat ner mig och inser att det kommer funka,

Om jag bara bestämmer mig för tapeterna, jag har inte råd att välja fel nu.

Nu ska jag trivas i mitt hem!

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

