Med mycket möda

Och stort besvär fick jag ihop den här ”utmaningen” som cirkulerar nu,

Rubinum, RosababeButterbullan och Tabia tog mig till denna utmaning.

Så här funkar det:

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Så nu kör jag:

1. När jag var ung, var jag kortväxt. Nu har jag underlängd.

2. Jag gillar inte att ranta runt i klädaffärer, trots att jag är kvinna! Går oftast rakt in i butiken, sveper med blicken över plaggen, ser ev. det jag är ute efter. Betalar och provar hemma, passar det inte byter jag eller hänger in det i garderoben och oftast ger bort plagget till någon.

3. Jag kan dissa en människa totalt för att dom smackar och äter med öppen mun. Totaldissa alltså!

4. Jag är Stenbock fast jag skulle vara Vattuman

5. Jag blev inte riktigt klok förräns vid 44 års ålder då min första visdomstand kom!

6. Det mest underliga med mig är att jag antar utmaningen, fast jag avskyr såna här grejer.

Langar bollen till:

Johan 
Becks Bloggerier 
Kraka 
Linda 
Katrinplommonet 
Bloggen

Andra bloggar om: blogg, utmaning,

4 responses to “Med mycket möda

  • Mommoko

    Jag hänger med på nummer 2. 🙂

  • barbakvinna/anki

    tänk jag vågade inte utmana dig vet vad du tycker.. Men bra jobbat..

  • auntee

    jag är impad över att du antog utmaningen. du upphör aldrig att förvåna!;)

    din kurator… meningen som du skrev.. har tänkt en del på den och blir inte klok. kanske så kan du hjälpa mig att få in den i skallen?

    att återuppta hedern? Just det fattar jag inte..
    den heder har du i behåll.. det är aset/idioten/svinet som gjort illa som inte har det kvar. Am I right?
    Kram!

  • tabia

    Aha. 🙂 Så vet man lite mer om bettis. Du är ju klart värre än mig då med visdomen. Önskar bara fanskapet kunde klämma fram sig ordentligt så det slutade ömma nån gång. Är lite kinkig… det blir ju alla bebisar när de skall få tänder. 🙂

Kommentera

