Gammal kärlek

dylanesque.jpg

Rostar aldrig.

The one and only, Bryan Ferry har släppt en ny cd Dylanesque.
”Brajjan” tolkar Dylan., eller ”Bobban” goes Ferrystaile (!) Beställs per omgående, av mig och rescension är att vänta. Fast jag är så insyltad och indoktrinerad av mr F, så den blir nog högst subjektivt hyllad.

SvD skriver om den, likaså Kulturbloggen;

Sen väntar jag bara på Roxy Musics återförenande, då säger jag bara:

Vem behöver sex då!

Andra bloggar om: , , , , , ,

12 responses to “Gammal kärlek

  • barbakvinna

    Slave to Love är bra…

  • Vb

    Allt den mannen gör är bra!

  • Niki Loong

    Älskar honom och älskade Roxy Musik. Love Is the Drug, Jealous Guy, Avalon, Taxi oh vad många det finns 🙂 Det blir till att besöka skivaffären igen!

  • Krim

    Both ends are burning! Mm, jag ser fram emot hans tolkningar av Bobban. 😉

  • Niki Loong

    Let´s stick together! Är också bra! Jag fick gåshud och tårar i ögonen. Han är fantastisk. Det är han och Leonard Cohen och då och då Tom Waitz och faktiskt Bob Dylan på sin senaste skiva som kan framkalla den där känslan inom mig, känslan av andligt sex. MÅSTE ha den. Kram och tack 🙂

  • Marcus

    Vilken skön låt!
    Skön röst och intimt :o)
    förstår att man kan kalla honom mummamannen hihi

    Kram & tack för några njutningsfulla minuter! =)
    varma hälsn Marcus

  • bloggbruden

    Jag har också alltid gillat Bryan Ferry och Roxy Music – vilka härliga låtar och vilken härlig röst han har … såg faktiskt just på tv nu reklamen om den här skivan och tänkte direkt – den skall jag ha!!! Så då blir det väl så också!
    Ha en bra kväll VB! Kram från ett snöigt och nollgradigt norr!!

  • Anette

    HAN är så sexig!!!

  • Franziska

    Jag har alltid älskat Bryan Ferry och kommer alltid att göra det.
    För Bryan är den stora pop ikonen i musik branchen och det är han som har hållt sig längst i branchen.
    Den låt som jag tycker är bra som har gått rakt in i mitt hjärta är jealous guy där har jag sådana minnen efter men allt som Bryan gör är så sexigt och elegant och underbart också har så underbara ögon som man drunknar i i kärlekens strålar.

    strong

  • Franziska

    Bryan Ferry ligger mig så varmt i mitt hjärta och har alltid gjort det.
    Bryan Ferrys sång röst är så sexigt så hela kroppen blir varm också är där en bra låt så kan man höra den om och om och om igen ja det är helt underbart att höra honom med sin sexiga röst.

    strong

  • Franziska

    Allt som Bryan Ferry gör är strålande.
    Det är så sexigt så och Bryan Ferry är en bra förebild för Roxy Music.
    Men lilla älskade gossen Ferry gör sig bra på scenen som solo artist för då är han så själv säker så han tar hela scenen med besked.
    Jag är så förälskad i Bryan Ferry.

    strong

Kommentera

