Sista minuten

Goodmorning,

en ganska bra måndagmorgon. Rubriken gäller inte en resa, eller jo en resa på sitt vis.

Utan mitt besöksförbud som måste förlängas med tanke på MJs förflyttning. Läget är följande:
Han har fått avslag på sina överklaganden, nu senast i Länsrätten. Motiveringen är jag; Med hänsyn till brottsoffret avslås ansökan!

Det förutsätter att jag har kvar bl.a besöksförbudet. Äntligen fick jag tag på min kära modiga åklagare, han som följt med hela vägen. Från Tingsrätt till Hovrätt, till dom senaste besöksförbuden han utfärdat. Han blev uppriktigt sagt förbannad, över KVVs tilltag att ”nästan” röja min vistelseort.

Sen uppstår följande problematik, jag är kvarskriven på min gamla församling, och man kan förmoda att MJ vägrar skriva på delgivningen om besöksförbud. Vi med kvarskrivning är inte så många i Sverige. Kanske 7-800 personer, så varje nytt problem i rättsapparaten runt oss, är nytt för myndigheterna också…..så vilken Tingsrätt det hamnar sen i, om han vägrar skriva på vet vi inte ännu. Det kan tyckas att det borde vara i min gamla kommun, men vi väl hur tjorvigt det är med myndighets Sverige! Annars röjs jag ännu mer.

Han kommer i alla fall att utfärda ett besöksförbud igen. Och det känns rätt bra.

Tror jag……..tills jag har pappret i handen! Han hör av sig i eftermiddag, jag ska ”förlusta” mig i tvättstugan under tiden.

Andra bloggar om: , , , , ,

18 responses to “Sista minuten

  • Anette

    Rutinerna kring kvarskrivning och skyddad adr/id måste verkligen ses över, det fungerar URDÅLIGT och gör den här redan jobbiga situationen SÅ mycket värre. Håller tummar o tår!!!

  • Vb

    Anette, från åklagarens sida är det inga problem, snackade oxå med Brottsofferenheten här i sta´n (snuten), hon sa att, skriver han inte på so what, det är som ett kronisärende, problem kan uppstå om han överklagar.
    Men då kör jag igen…….
    Nu tvättstugan!

  • Rosa

    Då väntar jag med dig.

  • Vb

    Åh Rosa min vän, tack!
    Nu har du officiellt antagit jobbet som livscoach!:)

  • Love

    Jag håller tummarna och tänker på dej!

  • Twilight

    JAg behvöer oxå tvätta!

    *trycker in en maskin och sätter mig bredvid VB på en pall*

    -kaffe?! *tar upp en termos*

    Håller tummarna…

  • trollhare

    Tvättstugeterapi är underskattat!

    Hoppas verkligen att det går vägen…

  • tabia

    Men herregud alltså. Har de inte förutsett något alls i detta jävla landet?

  • Niki Loong

    Håller tummarna och hoppas allt löser sig till det bästa för dig! Har just lämnat barnbarnen till sina föräldrar och pustar nu ut. Utmattad är bara förnamnet… Kram

  • Niki Loong

    jag har försökt gå in hos Trollhare idag, men det går inte. Sänder en hälsning genom dig VB, för jag ser spåren här 🙂

  • Melinda

    Som jag ser det är det ju en självklarhet att du skall ha fortsatt besöksförbud för han har inte hos dig att göra efter vad han ställt till med. Det är honom de skall flytta på, inte dig. Det är han som gjort fel, inte du.
    Rättsapparaten är ibland oerhört knäpp och har inget logist tänkande, alltså hos dem som arbetar och bestämmer sådana här saker, på vissa myndigheter.

  • pysan

    Kramar om!

    Pöss Pys

  • barbakvinna

    Hoppas du fått bra besked. Men rättsväsendet är krångligt och frågan är ifall dom som sköter det kan sin sak. Men du är duktig på att stå på dig. Man ska va frisk för att få rätt vård och hjälp ifall man är på sjukhus så samma kanske gäller inom rätten. Du ska helt enkelt utbildas till domare…

  • Marcus

    Jag hoppas det var bra besked…bland all tvätt =o)

    Många kramar och varma hälsn Marcus

  • Suss

    Att MJ överhuvudtaget får vägra skriva på är horribelt. Det ska inte ligga i hans händer utan i rättssäkerhetens händer. Vad han tycker om saken är totalt ovesäntligt. Brottsutövarna har ingen rättighet att utifrån sig själva styra och ställa.

  • Anni

    lustigt…precis idag fick även jag ett delgivning om besöksförbudet, men där hans namnteckning skulle ha stått har han skrivit ”vägrar”…och jag förstår inte riktigt om det innebär att det inte gäller, eller om det inte är upp till han att gå med på det?

  • Vb

    Shit Anni,
    det första du ska göra är att kontakta åklagaren.Skriv inte under något innan det.I värsta fall behöver ni dra skiten i Tingsrätten, läste om en kvinna i Gbg alldeles nyss, som var tvungen att sitta och förklara sin rädsla i domstolen. Vill inte måla fan på väggen, bara informera om det besvärliga i situationen.Bara det, efter ett mordförsök.Men det behöver inte vara så grovt våld som skrämmer skiten ur en.Mitt sista (hans) besksförbud, tror inte att han ens skrev under.Det bara bestämdes så.Hoppas det är så för dig också, återkom gärna med hur det går.

    Styrkekram!

  • Vb

    Anni, kolla din mail!

Kommentera

