Vilket morgonbesök !

Araben ovanför, även känd som den pissande hunden (pissade ner på min balkong några dagar för nyår) hade hela souken full inatt, stampa takten pojkar, måttligt road av deras höga röster. Varför måste blattar skrika när dom pratar?

Somnade så småningom vid 3 blecket, för att vakna till wow! Det känns längesen vi sågs, eller har jag kikat fram,

bakom mina solglasögon?

Hej Solen !

Och ikväll Månförmörkelse……kanske en magisk dag.

Andra bloggar om: , , ,

17 responses to “Vilket morgonbesök !

  • Mommoko

    Välkommen tillbaka från sportlovet!! 🙂
    Hoppas allt är bra med dig! Kram!

  • kattis

    Har du sol!?
    Här är det grått och dagsmeja slask!
    Äntligen så kanske snön försvinner!!
    Friskusarna ger sig inte, det åks för fullt på sjön!
    Trist att du har så puckade grannar! Jag minns när jag bodde i lägenhet, fan vad jobbigt när det är lyhört och speciellt när folk inte tar hänsyn!
    Köp oranga öronproppar på apoteket, de lindrar lite!

    Ha det så gott!
    Kram / K

  • tabia

    Öronproppar – a lifesaver!

  • Love

    Låter som min granne ungefär, fast han har slutat nu sen jag klagade på honom. Vilket är förbannat skönt 🙂

  • Kang

    Beror nog på vilka blattar och vilka hörselskador. Själv är jag en osedvanligt tystlåten blatte 😉

    /Kang

  • antitanten

    Grannar som inte visar hänsyn är det värsta som finns. Och jag håller med dig om att blattar oftast skriker när dom pratar (förlåt Kang), men jag sa dom flesta. Ingen regel utan undantag eller hur 🙂

    Har själv bott i lägenhet och visst har vi stojat och haft kul, men det finns ju gränser.

    Kram

  • Vb

    Kang, jag är Stockholmare och där är själva ordet blatte inte negativt laddat.Ta inte illa upp, plz.
    Men det jäkligaste är att just nu i denna stund, sätter han igång med ”bowlingen” igen……:(

  • Melinda

    När jag bodde i lgh och grannarna förde oacceptablet väsen tog jag en hammare eller dylikt och bankade i elementrören, först då fattade de. Bara ett tips.

  • Ister

    Hela mars är magisk… bara ett par veckor kvar till vårdagjämningen…

    Du kan vara glad över en stackars arab som skriker – just nu är tonåringarna ovanför verkar vara föräldrarfria och subwoofern är satt på max – glasen skallrar på vårt bord… dålig musiksmak har han också!

  • pysan

    Må solen skina på dig hela dagen!

    Vårvärme är den bästa värmen…

    Kram Pys

  • Soulsister

    Du borde kanske gå upp till honom med en blomma och tacka så hjärtligt för att du fick sova så gott 🙂

  • motherwitch

    …..tröttnade på störande grannar och flyttade ut i ”skogen”. Nu stör jag mig på att grannkärringen stör sig på att jag stör mig på henne..:-)

  • Syster Yster

    Här har jag 15 grader i solen! Underbart man känner att nu, nu händer det nog något 🙂 Kram

  • Vb

    Skrattar för ingen tyck se att inlägget skrevs igår….men idag kom solen nu på eftermiddagen!

  • Rosa

    Det är ju det jag säger, låt honom bära!

  • Vb

    Aldrig att Omar Shariffen får ta i mina möbler, eller ens beträda marken!

  • tabia

    Sno den du, jag har hotlinkat den från Sydsvenskan 🙂 ..

    Vem har tattisen? Vill se länk till nämda sida tack

Kommentera

