Precis vad jag behövde idag

Med posten kom det besked från JO, angående min anmälan om bristerna i målsägandeinformationen från anstalten där MJ sitter.

Dom har beslutat att ta upp ärendet till utredning!

Bara det, fortsättning lär följa….

Andra bloggar om: , , , ,

Andra bloggar om:

33 responses to “Precis vad jag behövde idag

  • Anette

    JAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Håller tummar & tår!!!

  • Krim

    Härligt, Bettan! Bra också för Kriminalvården att det prövas av JO. Det kan få viktiga konsekvenser! Ska bli mycket intressant att få läsa deras bedömning av fallet.

  • Vb

    Precis Krim, det blir lättare för KVV med tydliga regler när det gäller målsägandeinfon.

  • auntee

    Du är guld. Ville bara säga det.

    Kram

  • Twilight

    så himla bra 🙂

    kram

  • Syster Yster

    Det verkar plötsligt som om det börjar gå din väg! Heja!

  • Vb

    Ja, och shrinken skrev ut Cipralex så jag kanske kommer ur diman!
    Tack

  • tabia

    Du missade dina kommentarer hos mig från den 20:de. Lät inget vidare. Kan förstå att du fortfarande är arg för det. Antagligen går så mycket på rutin för dem att saker händer.

    En stor kram och lycka till med JO utredningen.

    //Wimlan

  • Soulsister

    Va bra att du fick medicin, bra som själp. Vad fick du för något?
    KANON att de tar upp din anmälan! Beundrar din drivkraft!
    Håller tummar o tår!

    Pöss

    Ps: du kan visst komma hit o göra snöänglar…man faller bara lite djupare ner i drivorna liksom 😉 Ds

  • Vb

    Cipralex, och dom gama vanliga Propavanen och Imovane.Läste på imorse om Cipralex, worth a try!

  • Anette

    JAAaaaaaaa! Härligt!!!! Trots att du har det som du har det och mår som du gör, får du väldigt mycket uträttat, som hjälper dig och hur många andra som helst. Du är bäst!!!

  • Vb

    Anette, vi är bäst!Som kan behålla förståendet i en bisarr verklighet!

  • antitanten

    Tack för hjälpen! Fick dessvärre ta samma tema som du för att det skulle bli snyggt, men jag fortsätter mixtra 🙂

    Och du, såna som dig behöver vi fler av….och nu menar jag så klart inte att fler ska behöva gå igenom samma skit som dig, utan jag menar att det är bra att du går ut med ditt liv.

    Kramar

  • pysan

    Vilken underbar nyhet du kommer med….

    Själv har jag ont.. men ska snart krypa ner under täcket och försöka sova..

    Pöss Pys

  • Marcus

    vilka sköna nyheter att höra – håller tummarna det leder till något konkret och bra :o)

    Många kramar & natthälsningar
    //Mackan

  • barbakvinna

    det går åt rätt håll…

  • Kriss

    Beundrar också din drivkraft, Bettan! Du är bara så fantastiskt stark, och verkar inte ens så värst medveten om HUR bra du verkligen är!

    Hoppas de behandlar ärendet hyfsat snabbt nu!

  • Katrin

    Ett framsteg, och i helt rätt riktning också. Så, jag håller mina tummar för att något ska komma fram ur ”sörjan”.
    Ha det gott i helgen! Kram!! /ditt Katrinplommon

  • Fru Luna/Annalotta

    Men häpp! Då knaprar vi samma piller nu då? Jag har ätit cipralex ngr veckor och känner stor skillnad redan! På mej verkar dom fungera!

    *skålar med ett piller i ena handen*

  • trollhare

    Härligt! Kram på dig!

  • Madonnan

    Så braaaa!

    Ett steg till åt rätt håll.

    🙂

  • barbakvinna

    blev det annorlunda när du läste med ironi. Annars blir jag kraftigt oroad över att jag bloggar illa här uppe *asg*

  • Soulsister

    Mailar dig under helgen, men inte nu för ja har tagit min injektion idag och mår bajs rent ut sagt.

    kram

  • Kimberly

    Jag beundrar din styrka Bettan.

    Jag hoppas verkligen att detta går bra för dig.

    Tack för din kommentar i bloggen, och det förstår jag mycket väl att du måste bry dig om dig själv he he

    Just nu bryr jag mig om dig i alla fall.

    Kram och ha en bra helg

    Kimberly

  • kattis

    That´s my Bett! You Bett!
    Huka er ”grabbar” för snart laddar hon om!
    Ingen går säker för ”gamla Bettan”!
    Faan va´bra!

    Kram / Kattis

  • Trasig inuti

    Ååh.. det bästa jag hört på länge. Så glad jag blir.. ända ner i tårna. Hoppas, hoppas det kommer något riktigt gott ur det här. För din skull. För allas vår skull. För världens skull. För något är fel. Fel så in i helvete.

    Försöker tänka klart.. men det går trögt. Är så nere så jag hittar snart inte upp igen. Funderar på media.. att skriva, ifrågasätta, debattera. Vet inte.. Kanske. Många trasiga i samma sits. Vi som glöms bort. Det daltas med dem som begått brott. Vi ska bara klara av att fortsätta leva. Utan flytväst. Utan någonting. Jag är ju så stark. Fel. Jättefel.

    Tänker på dig. Mycket. Kramar om dig.. tyst, hårt, länge.

  • barbakvinna

    Godmorgon :-} hoppas allt är bra… kram anki

  • Vb

    Bättre tack!:)

  • cutebutpyscho

    Underbart att höra! Varje steg fram är ett steg i rätt riktning. Börjar själv hämta mig från mina utsvävningar i huvudstaden… 😉

    Ha en trevlig lördag!

  • Pialiten

    Hej! Vill bara titta in och ge dej en kram! Pia

  • tabia

    Jupp, alldeles rischtisch :). Vi menar nog samma person, trollis hade oxå blivit utsatt för det.

    Kramen!

  • Razón

    Gott Bettan! Jag hittade hit 😉
    Jag kommer med glädje läsa allt du skriver även på denna blogg. Jag är så oerhört imponerad av dig. Du är en av min idoler!

  • Suss

    Äntligen sköter dom sitt jobb!
    Ge du Cipralexen en chans. Vet andra som blivit otroligt hjälpta i sitt försök att orka reda ut saker, av just den medicinen.
    Sköt om sig lilla vännen.
    KRAM:)

Kommentera

