Fasaden rämnar

Lyckades sova nå´n timme mer inatt. Jojo sömn. Nono kvalitetssömn! Åldern och pressen tar mer och mer ut sin rätt. Imorgon tandläkaren, har senaste dagarna undrat vad jag tuggat på. För tuggat har jag. Snaskat mer än nånsin, trösta abstinensen. Men käften har stundtals känts som ett kalkbrott, knastrat. Fyllning som rasat konstaterade jag igår. Passar min skrala kassa ”perfekt”, så här inför sportlovet när dotter kommer.

Men herregud vad bitter jag låter! Men den rätten förbehåller jag mig just nu. Färgad av att MJ har permis helgen, alltid ett orosmoment. 72 timmar + restid. Fredag morgon till måndag kväll……där jag helst av allt skulle vilja vara; nära min dotter och gamla kära paps. Dit jag aldrig kommer att kunna återvända……

Jag har inte haft ett riktigt besök sedan oktober tror jag. Måste ta upp med shrinken idag, min isolering. På senare tid har jag börjat med det där förhatliga undvikande beteendet igen. Stänger av telefonen, stänger av världen. Passiv med en negativ aktiv hjärna.

Måtte det vända snart för fan!

Andra bloggar om: , , ,
Andra bloggar om:

11 responses to “Fasaden rämnar

  • Soulsister

    Kära Bettan! Du får inte lov att misshandla dig själv så här! Blir så ledsen!
    Ut i snön med dig, gör en snöängel vettja!
    Eller kom hit o bygg snögubbe med mig och sonen 🙂

    Förstår att det är jobbigt, men snart kommer dotterna din och då får ni rå om varandra!

    kram från mig

  • Filippa

    Åh, Betts. Jag önskar det fanns mer än okloka ord att säga. Kom å hälsa på mig ? Eller kanske inte förresten 🙂 fel stad tror jag. Ut å gå, låna någons hund. Hur gick det med stödpersonen ? Åh, vad jag verkligen önskar jag kunde göra något. *stor snöig kram med massa värme*

  • Anette

    Jag gör likadant, stänger av alltså. Drar mig undan från allt och alla som ett skadat djur. Ibland glömmer jag att dra ur telefonen och blir förb att någon kan komma på tanken att ringa och störa när jag inte orkar prata…typ. apropå MJ-äcklet, kan man inte fixa en MYCKET lokal men kraftig lavin, just precis där han trampar fram..?,..

  • pysan

    Sänder över en stor kram till dig.

    Jag är nu hemma ett tag. Ska inte göra något förrän på måndag.

    Kram Pys

  • Ister

    Om du ska trappa ner på sov-piller så bör du nog börja med långtidsverkande, i långsam, långsam takt.

    Du tar fram det du orkar, pusha inte, låt det komma i egen takt sedan. Då orkar du.

    Du orkar.

  • Ister

    Shit, jag är inte riktigt hemma i WP än, jag skulle ju kommentera inlägget ”Cold Turkey”.

    Fort och fel är mitt motto!

  • Fru Luna/Annalotta

    Känner igen mej själv alltför väl i detta…
    Det är så mycket lättare att VETA vad man ska göra för att må bättre….än verkligen GÖRA det…
    Svårt är det

  • helenaq

    kaffekannann är alltid laddat hor mig… 🙂

  • Kimberly

    Jag undrar över ditt ”bitande” tror du att man biter av fyllningar m.m av abstinens?

    Jag bet av en bit av en tand jättelätt för ett tag sedan och undrar fall det beror på medicineringen.

    vet du?

    Jag håller med ISTER att du ska nog ta det lugnt med nertrappning.

    Gör det långsamt med tiden är du ”av” dom.

    Jag fick det rådet igår och råder dig att göra detsamma , stressar vi på oss för mycket kan det bli värre.,

    Kram

  • Rosa

    Du får säga till om du vill bryta isoleringen. Tillsammans kan vi hitta lösningar för stunden.

  • treviso

    Stupore! Amo questo luogo!:)))))))

Kommentera

