Fullkornshysteri

Nyttig mat i all ära, men nu jävlars har det gått för långt.

Mariannes morötter kan du lita på, jag litar lika lite på en morot som en psykopat. Samma EQ.

Idag såg jag Annas pepparkakor med fullkorn, vad blir nästa steg, nästa vara med fullkornshysteri?

Fiberberikat te kanske?

liggandefullkorn.jpg

Andra bloggar om: , , , ,

Andra bloggar om:

22 responses to “Fullkornshysteri

  • HelenaQ

    va fan är WP ? *S*

  • Någons mamma-Någons dotter

    Låter alldelens för nyttigt för mig! 😉

  • Rosa

    Bara byte till fullkornspasta och fullkornskorvbröd hemma hos oss har det gnällts på, så pepparkakorna får vänta (i alla fall till julen….*L*). Blir nog att jag stannar på AB. Är inte så aktiv som krävs även om jag är en närvarande bloggare. Bloggeri med översikt passar mig bättre. Har ju några kvar som jag tycker om också ”over there” och så får jag lära mig att titta in hos er ”gamla” då och då. Går jag in här får jag ju automatiskt länkar till de andra via kommentarerna. Här lyser solen och gatorna har vit vacker snö. Härligt med andra ord. Hoppas dagen blir fin därborta.

  • Kim

    Jag håller med dig till fullo Bettan.

    Denna ”fullkornshysterin” har gått för långt.

    Snart har vi salladsbröd och allt vad det heter.
    Detta med nyttig mat och äta rätt har blivit totalt överdrivet tycker jag.

    Program som ”du är vad du äter” kollar jag inte ens på.

    Jag vet folk som ”ätit onyttigt” hela sitt liv och mår hur bra som helst.

    Kimberly

  • Ister

    Jag är konservativ när det gäller kakor och godsaker. De ska inte vara nyttiga. Pasta ska inte heller vara brun utan härligt ljus så att den feta ostsåsen inte syns…
    Bröd däremot ska vara gjort på surdeg o råg… fralla räknas som godsaker.

    Pepparkakor med fullkorn är FEL.

  • Kriss

    Hej… jag har blivit flykting… *fniss*

    Vi hade fullkornspepparkakor på jobbet, fast jag vet inte om det var just det märket. Tyckte också att det verkade knäppt, men de var supergoda! Mycket godare än andra!

  • Niki Loong

    Amen fiberfilen då!!! Say no more. I stället för en fullkornsmacka till filen maler man ner fibrerna i tetran och så vips räcker det att svepa ett glas i stället. Sååå mycket tid jag sparar om mornarna då *ler och tuggar frenetiskt på snabbkaffet jag börjat tugga för att spara ett par minuter till*

  • Madison

    Du…det är fettisdag idag å jag tänker fan smälla i mig en gräddig semla…inte ett fiberkorn på hela dan ska i mig…så det så!!

    Hej förresten!

  • Islin

    Hej virrpanna

    *shit* Jag får nästan hjärtattack varje gång jag går in här *s*
    ”var sjutton kommer musiken ifrån” det tar ett tag innan jag fattar att jag inte fått in en fågel i lghn 😉 *S*

    Hoppas du har det bra. KRAM

  • Vb

    Madison, Hej, ska tamejfan försöka få tag på en saffranssemla!

    Islinhjärtat, tryck i dig en semla du oxå!Kram på dig!:)

  • Anette

    Ja ni har väl sett reklamen för fullkornschips?? supernyttiga va´? Vaddå motsägelsefullt… Jag skiter i det men de som är sjuka av sitt ätande och som gillar chips ska de då tro att de äter nyttigt när de klämmer i sig en påse fullkornschips?.. schysst liksom.

  • Anette

    P.S litar för övrigt mer på en morot än på en psykopat då morötterna åtminstone är ganska handlingsförlamade samt kniper käft dessutom kan jag komma på hur många fler användningsområden som helst för morötter, vad fan ska man ha en psykopat till?? 😉 D.S Usch vad jag låter på hugget idag, måste nog gå och få i mig en stor, stark fullkornsjava

  • Anette

    allt det här fullkornssnacket fick min något frustrerade själ att känna ett skriande behov av fullkornskådisar! Finns det? ;-)))

  • Vb

    Anette;
    Ska du använda kådisen på en fullkornspsykopat? Märk väl att jag skrev EQ, inte IQ, du har viljan men inte rätta viljan…lallar ut till affären, katten surar (bortskämd som fan) maten duger inte:/
    Men å andra sidan gör jag allt för henne, som dottern, mina bästa vänner.Som du håller på att bli!
    Lövv

  • Vb

    Känslan skulle det vá!

  • Ella Bella

    Tack..tar gärna en cocosbulle….bara dom är utan fullkorn…hi hi
    Kram Ella

  • Barbro

    Min chef köpte dessa pepparkakor inför jul och vi tryckte i oss två hela paket på lika många personer. De var URGODA!

  • Kat!

    SJälv gillar jag annonserna för ”dammsugare” du vet sånadär gröna saker med choklad i ändarna. (gillar dem iof inte)
    i annonsen stod: ”……Garanterat FRIA från fullkorn”

    =) sånt gillar jag.

  • FullkornsAnette

    X timmar senare efter en knäckande tid i provrum… Var lite trött förut, missade totalt att du skrev EQ… bara för att visa att jag inte är helt hjärndöd säger jag: kul att du kan din Ola Magnell!!! Och du, tack för ordet FULLKORNSPSYKOPAT, det har fått mig att garva hela dagen trots att jag förvandlades från strl 34 till BLÅVAL i ett F***ing provrum!!!

  • rubinum

    Men gud, nu har det ju kommit fullkornschips. Är inte chips Potatis?

  • joanna

    nästa steg blir fullkornsfalukorv 😉

Kommentera

