En liten seger

Fan, jag skulle ha ringt redan i fredags till Länsrätten om MJs överklagande!

AVSLAG!!

Då hade helgen varit TOPP.

Nu får han överklaga till Tingsrätten. Placeringsenheten sa något oroväckande om att, han verkar ”veta” väl mycket…..och som vanligt kommer man på alla frågor man skulle ställt när man lagt på luren.
Imorgon får jag domen i brevlådan, får läsa mer då. Hoppas att detta är en fingervisning för Kriminalvården hur dom ska sköta målsägandeinformationen hädanefter. Kriminalvården har ansvar både för sina klienter och oss brottsoffer, som lever med skyddad id och har besöksförbud. Förhoppningsvis blir det ett prejudikat, så att reglerna inte kan missuppfattas för dom kvinnor som drabbas framöver.

Andra bloggar om: , , , , ,

Andra bloggar om:

14 responses to “En liten seger

  • rubinum

    Va skönt! Ett steg i taget!
    Kramar Annica

    Kolla gärna in här! http://annicasbilder.blogspot.com/index.html

  • Anette

    Yes! Yes!! YYYeeeeessssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Alter Ego

    Vad bra att du fick ett besked i alla fall som verkar positivt. Det är nog dags att flera myndigheter/beslutsinsanser ser över rutiner om hur det är och fungerar.

  • cutebutpyscho

    Hej Bettan!
    Bara så du vet så håller jag tummarna för dig, hoppas att den här dagen är början på många underbara dagar.
    Har själv flyttat min blogg hit, kom gärna och hälsa på!

    Kramar från f.d. Little nurse, numera på http://cutebutpyscho.wordpress.com/

  • Syster Yster

    Vad skönt med något litet som går åt rätt håll ha det gott och hoppas det fortsätter.

  • cutebutpyscho

    Bettan, känns härligt att vara tillbaka! Har ”hälsat på” hos dig fast jag slutade på AB, ha det gott!

  • Marcus

    bloggerisvar; Vb; den är väldigt speciell den låten, lite fantasifullt hemlighetsfull *flummar ord* 😉
    åh, tack för upplysningen, nu vet man det ordet :o)

    Jag håller tummarna för dig!
    Ha en fin kväll!
    varma hälsn Marcus

  • helenaq

    Pust…jisses…
    du får väldans …mycket..jättegärna dra ner ett par rader i ett mail å tala om hur du fick in ljudslingan…och hur i helvete man får till det där pekar på din högra sida som e skitsnygg. *kraaaaam*

  • janne37

    Frau Corleone….
    *blink*

  • anki/barbakvinna

    Hej vännen japp back in bussines t.o.m i husvagnen så risken är att jag kan blogga från toa oxå…

  • anki/barbakvinna

    jo jag läste men jossan ringde och ville ha färdbeskrivning. men jag grattade dig i morse… för att den här fighten är över men jag vet även att han inte är nöjd och kommer gå vidare som du nämnde..

  • Rosa

    Borde gå och lägga mig. Har inte varit på bloggen ikväll. Lusten borta. Kanske en stendum fråga, men du vet ju hur jag missar saker emellanåt. När man är här, kan man se vilka som är inne, som skrivit inlägg. Så som man kan på AB? Tycker om att se vilka som är aktiva, som skrivit nå´t när jag är på bloggen.
    Du får berätta sedan. Suss gott.

  • Någons mamma-Någons dotter

    Underbart!! Grattis kan man väl säga?! Kram!

Kommentera

