Hipp

Häpp!

hjarnettan.jpg

Nu har man hittat ett reparationsrör i hjärnan; som leder från hippocampus, för övrigt den del av hjärnan som blir påverkad just vid PTSD.

Visst, det är toppen att om några år, så kan strokepatienter bl.a kanske få tillbaka livskvalitet. Men jag tänker på alla gamla människor vi har. Vi blir äldre och äldre, för att vetenskapen går med stormsteg fram och botar alla dom sjukdomar som följer med stigande ålder. Är det riktigt? Är det inte meningen att kroppen SKA ta slut någon gång? Jag tänker på min gamla farsa 83 år, ständig smärta, livsutrymmet krympt. Är det så livet ska se ut?

Jag tror att det är en mening med att en gammal kropp tar slut, och ska dö då; jag vill inte ligga som ett paket på nåt pang för gamla, bara för att man kan ”bota” ålderskrämpor!

Läs något intressant

11 responses to “Hipp

  • Ister

    Ibland funderar jag också – människor ”görs livsdugliga” till varje pris och sedan får de sitta/ligga för sig själva i sin lägenhet.

    Och tänk om vi ska leva tills vi är 150 år? Ska vi då jobba tills vi är 100? Fy fasiken, inte vill jag det!

    Något ska vi dö av. Förr eller senare.

  • Dandelion

    Hellre ett givande liv och inte fullt så långt.

  • Syster Yster

    Jo hellere kvalitet än kvantitet men om det går att kombinera så varför inte!
    Ha en bra dag!

  • Suss

    Tänk vad ensam man är då. Alla vänner har kanske dött före en själv. Samhället kan ju inte ens ge livskvalité för gamla som det är idag, så varför göra människor ännu äldre.

    Himla trevligt att se dig blogga igen och det är en väldigt fin blogg.
    KRAM:)

  • Suss

    Har tittat runt lite på din blogg nu. Det gjorde jag ju på den förra med men jag är impad över hur fin och funktionell den här bloggen är.
    Ha det gott och sköt om dig.
    Kramar:)

  • Anette

    Om jag skulle kunna få LEVA, inte bara överleva, och få den hjälp jag behöver så skulle jag kunna tänka mig att bli ett par hundra år sådär.. men när vi inte kan få den hjälp vi behöver, varken fysiskt eller psykiskt, när sjuka kastas ut i det grymma livet utan överlevnadskitt, åldringar vanvårdas, misshandlade lever som efterlysta flyktingar etc så kan jag nästan önska att min mamma skulle göra en mycket sen abort…..

  • Suss

    Ville bara önska dig en skön lördag. Du behöver en sån. Sköt om dig:)

  • Vb

    Tack Suss, du oxå….det är väldigt lugnt och skönt just nu.

  • Suss

    Gott att höra. Sköt om dig. KRAM:)

  • Suss

    KRAM till dig. Tänker på dig..Hoppas du mår bättre:)

  • Suss

    Ozzy är kanon Bettan!
    Skönt att läget är någorlunda under kontroll nu.
    KRAMAR till dig och sköt om dig:)

Kommentera

