Kan man vara så…

Prestigeladdad, eller rent av jävlig? Jag menar kvinspen på Mjs anstalt, att hon skiter i att meddela mig eventuell permission.

Det ligger i tiden med en ny 72 timmars för kräket. Och här är det tyst. Lika tyst som från JO. Det är den här förbannade OVISSHETEN som tar knäcken på mig. En del säger, släpp det där och gå vidare. Jag säger UPPLEV vad jag upplevt och håll käften! Det är här inte något som bara finns in my head; den inre verkligheten är lika mycket utanför.

Det kallas rädsla !

En förlamande skräck, som gjort att sista tiden har jag blivit helt invaliderad. Blivit som dom brottsoffer man läser om, som isolerar sig, undvikande av verkligheten för den är för plågsam. Sista veckorna har jag ställt frågan om och om igen;

Var det någon mening att jag överlevde….

Andra bloggar om:  , ,  , , ,

Läs något intressant

13 responses to “Kan man vara så…

  • Kat!

    meeeh…vadå har du åxå flyttat från AB?? vad är det som händer? Nu förstår jag ingenting =)

  • Trasig inuti

    Älskade du.. önskar så jag kunde linda armarna om dig och vagga bort åtminstone en del av din rädsla. Tvivla aldrig på dig själv och ditt värde.. du är en av de mest värdefulla människor jag blivit berörd av. Någonsin.

    Jag finns här.. när eller om du vill. Alltid.

    Kram.. känns futtigt, men du vet..

  • Alter Ego

    Men vad häftigt det blev med den här nya mallen och fotot blev jättebra till!

    Tyvärr ett svar från JO kan nog ta upp till ett år, men du kan alltid ringa dit och höra om de kommit någon vart.

    Klart det finns en mening att du överlevde. Jag har nyss hört och bevittnat det är jäkligt kränkande ( åtminstone för de anhöriga som blir kvar ) om man mister livet i samband med våldet.

  • Allica

    Sending some love o dubblar
    Hehe jaaa d är konstigt ja menar det man tycker och tänker är ju det bästa!
    *kraaaam*

  • piraya

    vill inte! vill ha honom tillbaka 😉

    men jag mår inte dåligt inombords längre, det känns skönt

    Kram till dig

  • Dandelion

    Inte kan hon skita i att meddela dej om hans permis, det borde hon väl inte våga…
    Det finns en mening med att du överlevde du kanske inte ser den nu men det kommer, tids nog.
    Och du Vb, kom ihåg att du är GULD värd, alltid, och du förtjänar så jäkla mycket bättre än det här.

  • Ister

    Du är gjord för att leva! Inte enbart för att överleva.

    Klättra på du, du kommer upp tillslut, trots att det är nedför just nu!

  • Rosa

    Japp, krass som jag är Bettan. Det finns i alla fall en anledning till att du överlevde, som går att ta på. Sedan finns de andra som är svårare att ta på men som går att nå – de vet du också. Ibland är det svårt att finna svaren fast man ropar efter dem. Kanske de heller aldrig kommer serverat som de borde eller blir lästa som de borde bli lästa utan endast formas som bilder, som man sedan får lägga ett eget pussel av. Därför får du inte sluta Se utan öppnaögonen igen och ta emot bilderna så kanske de sedan blir till tankar som går att läsa. Både av dig och av andra. Livet är flummigt – inte bara Rosa. Och du är en himla smart tjej och de vet du också!!

  • Rosa

    Ps. Förresten – va häftigt det blev med ögonen.

  • Pysan :o)

    Ja du Bettan..

    Får du inte reda på att han har permission så brister det. Och då har du lagen på din sida…

    Kramar Om dig.. du vet vart jag finns.. för jag har inte velat störa..

    Kram Pys

  • trollhare

    Instämmer med Rosa. Det finns en mening med att du överlevde. Det finns någon slags framtid även om den inte syns…

    *kramar om*

  • Filippa

    Hej Betts, så snyggt det blev ! Riktigt snyggt med nya layouten. och självklart finns det en mening med att du överlevde, tvivla inte på det ! Du har framförallt din dotter, oss 🙂 och det var inte din tur. Jag kan inte förklara det bättre men allt har en mening och tro mig, att inte ha en mamma är jobbigt oavsett hur gammal man är !

  • Anette

    Har suttit en längre stund och tittat in i dina ögon, ögon så lika mina att jag blir ÄNNU mer berörd(narcissussyndromet,typ).Förstår inte, ärligt talat, livet och dess mening längre, det händer så mycket skit hela tiden så det är lätt att tvivla på det mesta. MEN okej, vi ÖVERLEVDE nu måste vi se till att inte stanna därvid utan se till att saker o ting sker så att vi kan säga: VI LEVER!

Kommentera

