Locket på

Hur fan ska jag få kraft? För en stund sedan infann sig den där svarta känslan. Kolsvart. Lika svart som när jag dog. Allt omkring blev bredvid mig själv. Som när jag nersövd, såg, ser allting från ovan. I ett hörn sitter jag och ser ner på eländet. En registreringskamera utan känslor. Men hon som ligger därnere har känslor. Jag häruppe i hörnet är bedövad. men jag ser allt, till och med om hörnet,

ser jag det som inte ska ses. Ångesten sitter som ett fodral, kommer utifrån och ska kväva mig. Inuti sitter  en liten livrädd människa, vars livsrum blir mindre och mindre. Lika liten och rädd, som för bara några år sedan. Som att ha en fastnat i en kompressor på en bilskrot. Lik. Som…liksom döden på dig väntar.

Jag har inte fått svar från Kvv, på min fråga. Frågan som löd;

Vem ansvarar för min säkerhet nu? Nu när NI ska driva frågan, om brottsoffers skydd och säkerhet, så offrar ni mig. Varför? Har inte jag haft min beskärda del?

Kommentera

