Rättpsyk och målsägandeinformation

Ännu märkligare turer angående målsägandeinformation.

En person som begår brott, mot en annan person och döms till rättpsykiatrisk vård,  om brottet anses ringa. T.ex förföljelse (stalking) nog så skrämmande för den som drabbas, till vård Utan särskild särskild utskrivningsrätt.

Den person som drabbats, får då INTE någon målsägandeinformation när gärningsmannen har permissioner osv.

Dessutom kan gärningsmannen fortsätta sin stalking från psyket, eftersom dom får använda mobiler på avdelningarna.

Till skillnad från, när gärningsmannen  döms till särskild utskrivningsrätt, då följer man regeln om målsägandeinformation, förhoppningsvis……

Vad är skillnaden, och varför?

Så det inte blir som i mitt fall, där mördarjäveln skulle flyttas till en öppen anstalt, i min omedelbara närhet. För att anstalten anser det inte vara RELEVANT i sammanhanget.

Så här blir det, när ansvaret att hålla i målsägandeinformationen ligger på godtycklig nivå, av okunniga Kvinspar ute på anstalterna, som också kan tänkas ha blivit duperade och färgade av klienterna. 

Andra bloggar om: , , ,  , , , , ,

Läs något intressant

4 responses to “Rättpsyk och målsägandeinformation

  • Kummelgasten

    Kör hårt!
    Jag har åxå sett vintergatans anda ände. Det är där helveter ligger. Ingen taggtråd där inte!
    mvh Kummelgasten

  • Kimberly

    Hej Bettan. Kim här

    Detta med att patienter kan fortsätta sin terror via mobil stämmer alldeles riktigt.

    Min vän som misshandlat mig psykiskt höll ju på även när han låg inlagd från sin mobil via sms och samtal så mycket att jag ringde avdelningen och sa till honom.

    Sa de till honom ? JA!

    Men inte mer än så, de fortsatte släppa ut honomo och till exempel låta honom springa ute trots att de vid det laget VISSTE att han sprang hem till mig för att ”kolla upp” och bråka m.m

    De gjorde inte ett skit för att göra något åt situationen.

    Han är likadan ännu om inte ännu värre och varit utskriven sen i mitten på December. Jag har aldrig varit med om en sjukvård som fungerar värre än så här.

    Psyket skyller på hans parkinsons, neurlogerna proppar i honom medicin som leponex m.m och han ska ”balanseras” m.m men lägga in honom ens för en 7 dagars observation gör de inte för DE HAR INTE PLATS!
    Herregud det är ju akut.

    Eller är det så att han inte berättar hela sanningen. Han är till exempel helt utan mat nu för att han har handlat upp alla sina pengar. Så han går hungrig och det är ju heller inte bra.

    Detta vet sjukvården om också och inget görs. Han har blivit våldsam, rapporter finns INGET GÖRS.

    Stå på dig Bettan… Man borde verkligen starta en stor debatt om detta och jag är med på att starta upp en stor communtie m.m om detta.

    Jag har en avdelning på mitt eget forum om det.

    Vill du veta mer så kontakta mig Bettan. Du har mitt 100% iga stöd det vet du.

    YOU GO GIRL

    Kimberly (VIMSAN)

  • Anna-Lys

    Hej VB,

    ja fy sjutton för stalkning … men det som är ännu värre är att bli bemött av nån man håller för kär vän med ”Du har Dig själv att skylda”.

    Nu vill jag passa på att ge Dig ett Vänligt Happy Valentines Day och hoppas att du får en bättre inte kall och hjärtlös framtid.

    (( kram ))

  • FANCY

    Oj, här kommer jag med kärlek, ser att det du skriver ej är lek. Stalking förföljelse samla ihop och bunta i hop dom och sätt dom i en bunke(r). Det går inte ens att baka bullar på dom, så vad ska vi med skräpet till.

    Hoppas Valentines day have been nice to you.

    ***KRAM***

Kommentera

