Dessa jävla turer med KVV

Fick besked av juristen på den rättsvårdande enheten, att det enda fel som begåtts av anstalten är att dom inte meddelat mig att, MJ kvarstannar på den slutna anstalten, i avvaktan på överklagandet han gjort.

Tro fan det, eftersom budskapet jag framförde om mitt brev, där jag hänvisade till min bostadsort, mitt skyddade boende, som ska tas i beaktande när man placerar KVVs klienter, inte hade framgått. Kvinspen ansåg det inte RELEVANT i sammanhanget. Hon har dessutom inte skickat med brevet, så juristen kunde se det.

Inte relevant; att ta hänsyn till målsägandes bostadsort och placera honom ett stenkast från mig. Ingen lyckad kombo. Och att sedan påstå att, dom överskridit sina befogenheter gällande målsägandeinformation, att meddela per telefon när MJ lämnar respektive är tillbaka från permissionerna, vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt. Den normala gången är att dom skickar brev. Dom har inte brytt sig om att efterforska min adress. Dom har inte läst sin egen lilla röda, Kriminalvårdens egna lilla lathund hur man går tillväga. Dessutom skrev jag adressen i brevet daterat den 11/11-06, men eftersom det brevet inte var ”relevant”, är väl inte adressen det heller. Nu öppnas ett nytt ärende,

så fort jag får kraft att börja om från början. Detta med den olämpliga placeringen av MJ. Placeringsenheten vill driva frågan till Länsrätten, för det ”massmediala” intresset. Fine with me, men det slår mig att jag precis som med MJ

Bara är en sak, ett objekt. En pryl som ska utnyttjas till sista blodsdroppen…………som jag också ska signera JO-anmälan med!

Puh, mycket nu!

Andra bloggar om: , , ,  , , , , , , ,

Läs något intressant

2 responses to “Dessa jävla turer med KVV

  • mksblogg

    Hello!
    Först, det är tråkigt att det ska vara som det är för dig med detta. Önskar dig all kraft!
    Sen, jättekonstigt, jag var tvungen att ta bort din AB-blogg (vilket var bra eftersom jag av flera skäl avskyr Aftonbladet blogg) och sedan först efter det funkade det att adda dig härifrån, så sedan nån gång i helgen är den här bloggen addad.

    kram

  • Tina/vitängel

    Blir så arg när man läser hur de behandlar saker och ting..
    Hoppas allt e bra med dej annars..
    Trivs du på denna bloggen?? Är det färdig bloggat helt på AB??

    Tina

Kommentera

