Skingrar tankar

Städa,

skingrar tankarna. Tänk om det var lika lätt att städa bort minnen och rädsla.

Svoff, svisch. Ner i en kompostpåse med flasharna. Doften av skräck, blod. Den doften som luktar slakthus. Som jag får när jag är oerhört pressad. Inte i näsan, i pannloben, porerna i kroppen utsöndrar den där metalliska lukten som sprider sig i munnen, smakar blutsaft….

Värmeförnimmelserna som är lika verkliga som, om spisen står på när jag passerar. Hot; är hett. Så varmt, så jag får värmeutslag. Hjärnan kokar. Över.

Men det är doften, mördarjävelns satans odör, som satt sig som en exploderad surströmmingsburk. I minnet. Inifrån och ut.

Min inre verklighet stinker, den yttre är behandlad med Ajax.

Ingenting är vad det ser ut att vara. Glansen är en bara en yta.

Under ytan….flashbacks och permis.

Andra bloggar om: ,

Läs något intressant

6 responses to “Skingrar tankar

Kommentera

