Här ligger en bloggare begraven

Jag vet. Varför jag jobbar som en bäver hemma, med persienner som åker upp, rensar kontoret, jobbar, jobbar ….jobbar!

För att skingra tankarna till söndag kväll då telefonsamtalet kommer från kåken.

– (småländska) Ja sa barrra meddelau att Eum Jei (MJ) ärr tillbacka nui! Pliten som ringer och hintar om permisarna är det inget fel på.

Det är systemet.

Jag har varit på systemet idag. Det var gott, och sövande. Det behöver jag.

Godnatt, 2 dygn to go. Innan samtalet som beskrivs ovan förhopppningsvis infaller. Annars blir jag en utombloggare. En djupt begravd bloggare.

Andra bloggar om: , , ,   , , ,

Läs något intressant

2 responses to “Här ligger en bloggare begraven

  • Anette

    Ja sa barra meddelau att hä vare´gott, dockej klokare- Sover nu, hörs manana !

  • kattis

    Nu har jag eller hör jag!!!!(lyckats få på högtalaren, teknikens under är inte förbi!)
    Jag hör den underbara musiken!
    Du och M borde komma ut till mig på landet i sommar nån/några dagar, för så här som din musik är , just så är det där!!!!( Och det kostar bara sl-biljetten!)Men man får iåfösej traska 4 km från hållplatsen, men det fixar vi på nåt sätt.

    Fridfullt och mycket skog, bäckar, ingen dator eller fast telefoni! Mulltoa, öppen spis, dusch inomhus med både varmt och kallt.8 km. till affären (jag brukar hojja dit).
    Åh, nu vill jag ha sommar och semester!!!!

    Jätte fint! Fasen vad du kan!

    För långt borta för en kram men du får min !

    >–~–

Kommentera

