Mord eller mord ?

Respons, Alter Ego skriver om Olof, som dödade sin plågoande. Tillika ”far”. Skriver inom citationstecken för han var inte värd att kallas far. En pappa som begår upprepade övergrepp på sin son, ska brinna i helvetet.

Så skrev jag i ett inlägg på Abs blogg, när det skedde, men jag blir förbannad på mig själv. För då syftade jag på Olof. Jag köpte den vinklade storyn, och jag vill be Olof om ursäkt. Jag borde ha läst mer ickedömande kan tyckas. Men artikeln gav ingen chans till det. Den vädjade till mina innersta primitiva känslor och värderingar. Man skadar absolut inte svaga, sjuka människor. Inte heller barn. Det sista är väl det viktigaste. Men det sas det inte ett ord om i artikeln. Nu har sanningen krypit fram. Olof är den som for illa. Övergrepp på övergrepp, när han bara var ett oskyldigt, skyddslöst litet barn. Ett ok att bära under hela  sin uppväxt. A best of burdon! Utan hjälp av vuxna, utan stöd av mydigheter. Kränkning på kränkning.

Månader senare fick jag en hint i min gästbok. Från Olof.(”44) Först läste jag det som lite otäckt. Trodde inte riktigt att det kunde vara han. Svarade lite tveksamt, men fegade ur och strök svaret. Förlåt.  Nu har jag förstått, att det var så.

Jag känner skam och skuld. Helt obefogat egentligen, för artikeln efter ”mordet” gav oss läsare ingen chans att tolka annorlunda. Den vrede som Olof kände kan jag identifiera mig med, är själv ett brottsoffer. Och vet att kränkningarna och övergreppen tar inte slut efter själva gärningen. Myndigheternas slappa inställning till brottsoffer, mediernas snevridna vinklingar, tar nästan aldrig slut. Olof säger i artikeln att, han känner frid och ingen skuld. Han känner sig fri.

Och, måtte det vara så! Jag önskar att du går vidare med rak rygg och starka ben !

mvh,

/Vb

Andra bloggar om: ,  , , , , , ,

Läs något intressant

8 responses to “Mord eller mord ?

  • barbakvinna

    Jag tror att tidningsartiklar kan va otroligt mycket vinklade för att sälja och jag tror Olof förstår.

  • barbakvinna

    Självklart..

    ang komm.
    VB att trampa en annan kvinna på tårna är dödligt… Men att trampa en man på tårna är oförlåtligt..

  • Alter Ego

    Ja det finns då en sak om är bra med bloggar, man har möjligheten att komma ut med sin egen historia.

    Jag hoppas verkligen killen kan få lite livskvalitet nu.

  • error / olof23

    Hej!
    Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Mer än att det som har hänt har hänt.. Nu lever vi vidare.
    Vist han dog.. Men jag och min familj har fått mycket bättre livskvalitet som Alter Ego utryckte sig 😉

    Den här sidan ja läste är precis som det är.. Han va vår/min plågoande.. Ja gjorde storyn i expressen för att folk skulle träda fram så vi slipper fler barn som mig och så många andra. Har bara fått bra respons än så länge. Och nått dåligt känns det inte som om det finns i närhågorna..

    Jag har precis varit ute och rökt en cigarett. Snart ska jag träffa lite kompisar och röka en joint. Det är migg liv och jag njuter.

    Tack för er upmärksamhet.
    P.S.
    Inlägg 44 är jag, det stämmer bra. Men så du vet.. jag är ingen iskall mördare. Jag är bara shunnen (killen) i förorten som lever sitt jävla liv 😉 kram o kärlek i massor. Ha det bästa av livet i skit i det dåliga i det förflutna. Det som kommer ska ske.. Och vi ska göra det bästa vi kan med dom åren vi har kvar i det här livet..
    //error–BS135-4-LIFE

  • Vb

    Go Error, go!:)

  • Alter Ego

    Det var bra Olof att du gick ut med varför du mördade din far. Visserligen är det inget man ska uppmana andra att ta efter, dock visar det att samhället brister när man inte får stöd och hjälp som offer. Vilket i slutänden kan leda till något så tragiskt som mord, för du får ju ett dubbel ‘straff’ då.

  • Någons mamma-Någons dotter

    Jag har svarat på din kommentar i min blogg och hänvisat till detta inlägg!

Kommentera

