Imorgon har jag permission!

Åker med en grupp liten grupp kvinnor till vischan. Kvinnor som upplevt och är i samma båt. Vi har alla levt eller lever i förhållande med kränkningar, hot och våld i närstående relation. Tanken är inte att samlas och snacka om våra upplevelser, utan att ”tanka” lugn och ro helt kravlöst.
                                       ~~~~~~~~~~

Att få vara i medveten närvaro. Promenera vid stugan, ner till vattnet. Vattnet som jag saknar så det gör ont! Där jag bodde förut och har växt upp fanns det många sjöar, en havsvik. Man kunde känna doften av vattnet i luften. Vart man än vände sig, fanns det lindrande och läkande vattnet……
Fan vad jag saknar det! Saknar min dotter, min gamla paps. Att bara kunna ringa på en dörr, till någon av min gamla vänner, som jag blev tvungen att lämna vid fly(k)tten. Att kunna gå ner till torget och få en pratstund. Bli bekräftad med en nick som hälsar, ett ögonkast av igenkänning, få en bamsekram……ett vanligt liv.Där ensamheten var självvald, dom gånger man vill ifred. Jag har inga problem att umgås med mig själv, men känslan att tillhöra något är gone. Utöver känslan av vara värdelös.

Så jävla värdelös att mig ville man mörda…………..

Imorgon är en annan dag. En dag som jag tillhöra något. Svepas med av vattnets lugnande vågor.

Andra bloggar om: , , , ,

Läs något intressant
 

7 responses to “Imorgon har jag permission!

  • Anette

    Ha en underbar morgondag!!!!

  • ladyn

    Njut av morgondagen raring 😉
    varmkramar om

  • Ister

    Ditt värde bestäms inte av MJ:s sjuka hjärna. Du är värdefull för många människor. Och du är värdefull för dig själv.

    Önskar dig en trevlig morgondag!

  • Eva

    Hoppas du far en JATTEHARLIG dag, fyll pa tanken med sa mycket bransle du kan! Det finns inget mer rogivande an vatten, det har du helt ratt i.
    Stor varm kram fran andra sidan.

  • Anna-Lys

    SAUDADES … är ett portugisiskt begrepp som fångar den saknad man saknar, det man aldrig kan få … märkligt dess motsvarighet finns ej i något annat språk.

    Din blogpost här är skrivet på ett språk som berör mig ända in i hjärteroten … ett språk som jag kan förstå … ety hämndens språk förstår jag inte riktigt. Då det håller oss kvar i ondskans klor.

    Den närvaro av Dig, DU … som vibrerarmellan orden, raderna ja genomsyrar här … är en mycket mycket ljus och vacker människa. En människa som är i utvecklingsfas, med små, pyttesmå steg på väg in i livet. Det värdefullaste vi har, det som HAN försökte taga ifrån Dig!

    Ha den absolut finaste Dag kära Bettan.

    Måste oxå tilläga att dagens laypot på din sida får mig att längta tillbaks hit!

    (( Kramar ))

  • Rosa

    Vilket givande initiativ. Att längta till det vanliga är oftast det vi människor längtar till när vi inte längre är där. Jag har svårt att umgås med mina egna tankar, tycker du är stark just därför, tror det är bland det svåraste att uppleva, att hela tiden behöva lyssna på sina egna tankarna, drömmar, minnen, rösterna det man egentligen inte vill men som hela tiden tränger på pga att man hör för mycket av sig själv och på sig själv.

Kommentera

