Magkänslan sviker inte….

Magkänslan kan man lita på!

Efter dom senaste turerna med bristande målsägandeinformation från anstalten, ringde jag för säkerhets skull till Brottsofferenheten, som höjer beredskapen inför  MJs stundande permis. Han kan ana vem som ligger bakom det återkallade  förflyttningsbeslutet. Ringde, för att hon får fax från anstalten, om allt rör MJ. Jag har utöver kvarskrivningen; besöksförbud, som prioriteras upp, när kräket ”luftar” sig. Infinner han sig inte på anstalten på överenskommen tid, eller missar ett inringningssamtal, ringer kåken till mig, och snuten förstås. Jag blir hämtad, och körs till ett skalskyddat boende. Så är gången. Det känns i magen att nu borde det vara dags till helgen. Hon hade inte hört något, men skulle meddela mig så fort faxen rasslade till.

Mobilen ringer 17.46. Det är kåken. Krimvårdaren som jag tycker synd om. Han måste balansera informationen och situationen. Han har skött målsägandeinformationen till mig på ett kanonbra sätt. Men han har inget bemyndigande när det gäller infot om förflyttningen. Ansvaret vilar på den prestigeladdade kvinnliga jävla nollan till Kvinsp.

– Hallå, säger jag

– Ja hej det är XX XXXXXX från ”Daltkåken”, jag vill bara meddela att MJ ska ha permis.

– Menar du att han är kvar hos er?

– Jaaa, (förvirrad)

– Men han skulle ju flytta till kåken där dom har MARKNADSANPASSADE löner, svarar jag. Ja du läser rätt! Mer om det kommer.

– Jag vet *darrar på rösten* inte, jag …..?,,ehhh!

Stackarn, får han sitta i skottlinjen, för den där jävla Kvinsp apan!

Jaja, idag kan inget rubba mitt sinne, så vi avslutade samtalet med att mobilen laddade ur.

Fortsättning följer.

Kommentera

