Kåkhelvete!

Jag vet inte om kvinspen på den småländska anstalten är dum på riktigt, där MJ sitter? Eller sålt allt smör,och tappat hakan.

Den 21 dec, mailade hon på direkt uppmaning av brottsofferenheten här i sta´n, att MJ skulle flytta till den öppna anstalten 8 januari.Beslutet hade tagits 8 december. Till sitt ”försvar” angav hon att, dom ville avvakta monstrets permission över julen. Att han fixade den. Om man ponerar lite…

Permissionen slut den 25/12, kvinspen ledig till 2/1. Hon är alltså den som i slutledet meddelar mig, förflyttningar. Permisar får underhuggarna meddela. Så är gången med målsägandeinformation.

Hon tycker alltså att, det är en rimlig tid ,med en veckas respit att tala om förflyttningen för mig. Tre veckor efter beslutstagandet! Ansökan landade 10/11 på placeringsenheten. Och mitt brev jag skickade 11/11, med information att ta hänsyn till, var jag bor osv; ansåg inte frk. Viktigpetter var så viktigt att hon omedelbums, kompletterade ansökan. Observera att detta är antaganden. Antaganden som tyvärr är sanna.

Så, sedan 21/12 har det varit tyst. Det är hennes förbannade plikt att informera mig att aset sitter kvar på slottet. Brister återigen i målsägandeinformationen. En andra gång.

Nästa helg är asets rättmätiga permis på G igen.

Blir det tredje gången gillt?

Kommentera

