Riktiga Vänner…

Växer inte på träd.

Dom växer sig fast i hjärterötterna.

Hade ett lååångt telefonsnack idag med en av dom. Narkossköterskan. Vi som har känt varandra se´n barnsben. Då lekte vi sporadiskt, men i tonåren fann vi varandra ordentligt. Då fattade man också, vilken häftig morsa hon hade. Har, tack och lov!
Hon är så där härligt komplex. Ordning och reda i skallen och på jobbet. Men hemma;

Disaster, är förnamnet. Grejor i en masse, ö v e r a l l t ! Ungar överallt, nästan. Hon har ett stort hjärta. Har sin mans brors pojke som fosterbarn. Adopterat två Kinaflickor. Och deras vänner. Engagerad i olika föreningar, jobbar,

och har ändå alltid tid för ett snack med gamla Bettan. Givande snack, inte det där vanliga bladdret. Idag har vi hunnit avhandla psykopater, socialtjänstens brist när det gäller att värna om barns rättigheter vid psykisk ohälsa. Barnens ohälsa alltså. Gamla föräldrar som blir just gamla och lite dementa. För vi är lika purunga som vanligt! Tror vi, och det är härligt att tillåta sig tänka så….

Och så gjorde vi ett deal! Till bådas förmån, har snackat om det länge.
Hon vill ha hjälp med röjning och städning, jag vill ha något att göra utan press, som jag gillar, och inte ställer krav på att jag ska vara färdig då och då. Det tillåter inte ms Ptsd. Jag behöver stålar.

Så soon, ska jag åka till mitt kära Stockholm, träffa en god vän och få betalt för det, man vanligen bara hjälper till med,gratis, just för att man är vänner. Alldeles nära vattnet, som jag saknar så där jag bor nu.

För att hon VILL, och jag VILL

4 responses to “Riktiga Vänner…

  • Ister

    Det låter som en bra deal.

    *tittar mig omkring*

    Vad tar du för att tapetsera ett rum???

  • Alter Ego

    Visst är det skönt med sanna vänner, har själv varit vännen i nöden idag och hjälpt till att städa undan allt blod efter ett mord.

    Fy faan för bristerna i detta samhälle säger jag.

  • barbakvinna

    En bra deal två glada vänninor…

  • Trasig inuti

    Ville bara.. tala om att du är med mig, i varje andetag.. även om det just nu är skitsvårt att andas (ångest). LoveU

Kommentera

