Målsägandeinformation

Lägger ut beslutet från KVV, angående återtagandet av beslut, gällande MJs förflyttning till öppen anstalt.
Anstalten är dom som är ansvariga för målsägandeinformationen. Här har man brustit rejält i rutinerna, och nonchalerat ett brev jag skrev i början av december. Där beskrev jag var jag bor, hur min familjesituation ser ut osv, just för att dom skulle ta hänsyn geografiskt. Jag har ingen lust att helt plötsligt stöta på aset nere på sta´n. Eller på tåget. Eller någonsin!

Hade jag inte via en annan kanal fått hinten, skulle det idag varit försent att agera.
När placeringsenheten fick brevet jag skrev till anstalten, blev det en blixtaktion från deras sida. Till min fördel. Tack. Har förstått att ett ”gynnande beslut” från placeringsenheten, inte ofta ändras eller återkallas, så det här är en delseger för mig och alla andra olyckssystrar som inte orkar skrika.
Därför blir det också en JO-anmälan om bristande rutiner, för det måste vara slut nu på nonchandet och fortsatta kränkningar; för det är det, på oss brottsoffer.

Jag ska också lägga ett förslag, att när det gäller förflyttningar ska ansvaret angående målsägandeinformation ligga på placeringsenheten. Inte som idag på anstalten.

mordarjaveln.JPG

Stand up, stand up. Stand up for your rights (fights) !

Andra bloggar om: , , ,  , , , , , ,

Läs något intressant

Kommentera

