Häromdagen…

Sa det bonk;

Imorse var det b ank! Klonk, donk. Byggnadsställningen är äntligen på väg ner.
Byggnadsställningen som så symboliskt sedan september (bara det, mordförsöket var också september), klart och tydligt visat hur jag lever, som i ett fängelse.

Fångad, instängd på en plats jag inte trivs på. Nu har det nästan gått precis ett år sedan flytten/flykten.

” Kom in i lägenheten ganska sent på kvällen efter diverse strul med den utflyttande jävla valpen; som inte hade städat. Det var det första jag konstaterade när jag öppnade ytterdörren. Doften av instängt, på köksfläktens glas kunde jag rita i fettet. Mina möbler och kartonger blandades med  skitungens ”kvarglömda effekter”, en sunkig fläckig madrass, badrumsskåpet otömt på gamla tandborstar och ingrodda rakapparater. En soffa som sett sina glansdagar osv…jag som städat och gnott i det jag fortfarande kallar hem; min gamla bostad. Vill inte lämna skit efter mig, sopa igen alla ”spår”.
Gråtfärdig släppte jag in kissarna, i hallens och kökets lampsken. Den enda belysning som fanns. Mörkret blev suddenly ännu kompaktare. Dom smög hukande, tätt intill varandra. Försiktigt utforskande sitt och mitt nya hem.

Det som jag aldrig kommer att, förlika mig med. Det finns saker i livet som inte är självvalda……”

Och när Mördarjäveln ( MJ hädanefter), förstår att säkerhetsskälen som KVV avser, i sitt beslut att återta förflyttningen till den öppna anstalt, helt nära mitt skyddade boende;

Är jag.

Måste jag nog överväga en ny flykt.

One response to “Häromdagen…

  • Eva

    Hittade fram till den nya bloggen oxa. Du skriver sa RACKARNS bra om vad du varit med om, hoppas det hjalper dig i den svara situation du lever i. Skickar mer varma tankar och lite cyberflyttgrot till dig fran andra sidan.

Kommentera

