Möten…..

 Fick ett mail idag. Ett mail som fick mig att rysa. Ett mail som får mig att fundera en dimension till.
Fick i min gästbok en hälsning från Nya Zealand. En svensk kvinna som hittade min blogg på Ab. Jag mailade en julhälsning till henne, för just hennes hälsning kändes speciell. Svindlande, fascinerande tanke att, någon på andra sidan jordklotet läser mina ord. Andra sidan Tellus jag önskar mig till ibland, när ångesten och marorna blir för svåra.

Här är ett utdrag ur mailet, det märkliga är att vi ”setts”, utan att ha träffat varandra…..

 ”Jag borjade lasa din blogg lite av en handelse, sag en blankare om den pa
aftonbladet och vart intresserad av din historia. Det konstiga i det hela
ar, att jag faktiskt satt uppe pa barniva pa Astrid Lindgrens barnsjukhus
den natten du kom in efter MJ’s attack, och sag ambulansen komma in till
akuten. Visste ju inte att det var du forstas, men vi fick snart hora om att
det var en kvinna som blivit attackerad, och vi hade ju alla hort om Anna
Lindh (jobbade den natten oxa). Hur som helst, nar jag borjade lasa din
blogg, och sa smaningom insag att ”du var du”, sa vart jag forst glad nar
jag forstod att du overlevt, men sa klart samtidigt arg och ledsen over vad
du fortfarande blir utsatt for.”

Fantastiskt vilka möten livet erbjuder. Tack Eva

3 responses to “Möten…..

  • Någons mamma-Någons dotter

    Oj, vilket starktmail…! *Ryser*

  • Anna-Lys

    Det är fantastiskt när människoöden korsar varandras spår igen. Må vara att den ene gjorde det i sin tjänsteutövning … men du finns kvar där i hennes erfarenhetsbank. En okänd människa som då och då har tänkt på hur det har gått för Dig, ja tom om du lever!

    Hon måste ha blivit precis lika glad när hon fann Dig på AB, som du blev över hennes brev. Att ni funnit varandra (igen) måste betyda mycket för Er båda … det kan tom vara en väg att gå för att lägga energin framför sig, istället som du nu gör bakom dig.

    Varm tanke,

    AnnA

  • Patrick

    Intressant vinkling ur ett existensiellt perspektiv, våra olika vägar och hur våra liv tangerar varandra. btw du passar mycket bättre här.

    kram

Kommentera

