Dagen när det hände / Mordförsöket 4

Inte stuprännan, utan den där avrinningsplåten under balkongen, jag når inte högre. I rättegången som följde, påstår MJ att, jag klappat till honom och spottat honom i ansiktet.
Hej Kajsa, jag har lika bra spänst som du tydligen!

Det är tyst ute, och mörkt i flesta fönster.

Balkongdörren öppnas, och MJ tittar ut i dunklet, hör hur han säger
-Hallå, vem är det?
-Det är jag, och han kommer fram till balkongräcker och tittar ner på mig.
Han har den där grå T-shirten med avrivna ärmar och har tagit ur linserna, eftersom han har glasögonen från lumpen på sig. Ser inte mer, eftersom underkroppen är bakom den korrugerade plåten.

-Va fan vill du? Måttligt irriterad, stänk av aggressivitet och spänd.

– Jag har försökt att ringa hela veckan, jag vill att du fan aldrig hör av dig mer när det passar dig, det är finito;
fattaru! Lämna mig ifred, ok? Säger jag och tittar upp! på honom,

Som inom en timme, ska bli en mördarjävel. Som ska bli som den vi talade om i sängen; den som ska bli den, som ska fundera hur fan man kan sova efter att ha begått det värsta man kan göra en annan människa,

Försökt ta livet av en människa. Samvetslöst och utan ånger. För i rättegången, på uppfordran av advokat och åklagare;

Inte kunde förmå sig, att ha detta ogjort eller uttala ordet ånger, eller någon form av förlåtelse eller ursäkt.

Om någon timme ska hela livet vändas upp och ner, en mördarjävel kom till jorden, det var nå´n gång när mörkret föll, och Lillan kämpade för livet!

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

