Dagen när det hände / Mordförsöket 3

Det var så där trevligt, som det är när det inte är för många på Schappet.

Inte för många av dom där vedervärdiga kärringarna, som ser alla kvinnor som hot och har ägnat halva dagen för att mejka sig och klä upp sig,

för att gå ner på ett Schapp!

Inte för många av dom lokala ”originalen”, utan en skön blandning av bra folk, så man är det man kom dit för.

Ha kul!

Många skratt senare är det stängningsdags. Vännen, hennes man och jag dricker ur för att loma hem i den ljumma septemberkvällen. Min gamla skinnjacka, (ett fynd, mopedkavaj) känns alldeles för varm, men praktisk eftersom jag aldrig har väska när jag är ute på turné. I bröstfickan ligger ”tegelstenen” mobilen, och i fickorna plånboken med dagens ”lön”, ja det fanns gott om stålar kvar och cigg. Ett och ett halvt paket kvar, så jag inte skulle behöva ett ”bud” imorgon. Hemnyckel och tändare. Precis vad en tjej behöver, eller?

Vi stretar uppför backarna, till förortens Beverly Hills, fnittrar sådär som gör när man é på topp, efter lagom många bärs. På krönet av mördarbacken (kallades så redan innan huggsexan) stannar vi för att dela väg, dom har en bit kvar att klättra, jag ska svänga vänster.

På huset där vi står, ”bor” MJ för tillfället med sin exfru, precis på gaveln, bottenplan i alla avseeenden. Har provat nå´n gång från Schappet att ringa, men nej.

Klockan är någonstans precis efter midnatt, den 13 september 2003. Anna Lindh har dött av en galnings verk, soon to be en verklighet för mig,

Och det lyser i lägenheten, jag går fram till balkongen och knackar på stupröret för att få kontakt……………..

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

