Dagen när det hände / Mordförsöket 2

Egentligen har det redan hänt; mordförsöket. Kl 01.15 larmas SOS till det lugna området. En kvinna i 40-årsåldern har bivit överfallen med kniv, allvarligt. Prio 1, ambulans och flera polispatruller avbryter vad dom pysslar med i området, oklart vem och om gärningsmannen är kvar på platsen.

För tre år sedan exakt, nu ligger jag på KS Intensiv och ska genomgå en andra operation för att stoppa blödningarna i levern. I den första operationen, har man lappat ihop levern och tjocktarmarna så gott det gick, och tack och lov fanns det en skvätt blod kvar efter Anna Lindh.

Under dagen har fortsatt med städningen, finishen sas. Vek all jävla tvätt, herregud dom hade inte tvättat se´n Dackefejden;
Grabben brukade köpa nya kläder istället för att vaska?!

Provade ett par gånger att ringa Mj, utan resultat. Vänninan, som jag åkte med till Stormarknaden häromdagen med, ringde.
Vi bestämde att, vi skulle ses på lokala Schappet vid 7 rycket.

Unkisen och son kom hem till en skinande lägenhet, alla var nöjda, speciellt jag som fick ett välkommet tillskott i kassan. Här ska tjoas hela natten!!!!

Hem och duschar av mig, byter till nya kläder, nya också tillvida att jag handlat jeansen och koftan veckan innan. Tar en snabbsväng upp till Paps, eftersom favvobror som bor långt därifrån var på besök. Skrattar lite när jag tänker efter, vad han är snygg, brorsan. När vi var yngre, kom mina lekkamrater hem till mig och efter en stund kom frågan, nästan alltid:

-Är Stefan hemma? Lite blygt sådär…..dessutom är han så oerhört snäll, kommer överens med alla. (love You,brorsan) och jordnära. Grabben man skulle gift sig med, Om det inte vore en bror alltså!

Kommer ner till Schappet vid halvsju sådär, ganska öde. Skönt, tänker jag och slår mig ner vid några ungtjippar med biran. Bl.a sonen till Unkisen, som lovordar städningen, vi har det najs. Sen kommer min vän och hennes man, fler folk droppar in för några fredagspilsner……

Och jag är lyckligt ovetande om vad som kommer att hända, om bara ett par timmar…….
___________________________
Just vid den här tiden, för exakt 3 år sedan rullas jag in på operation igen, det är kritiskt, men jag är ”lyckligt ovetande” om det också……..

Andra bloggar om: , , ,

 

Kommentera

