En dag innan…../ Mordförsöket 1

Efter en snabbfika på morgonen, rasslade jag ner till ”Unkisens” kvart för fortsatt städning. Den här dagen skulle jag ta itu med b.la tvätten för dessa herrar.

Satt på kvällen innan och försökte få lånemobilen att funka, men nej. Den var låst till ett annan operatör, så lagom sur kom jag på att, en gammal tegelsten löste kommunikationsproblemen. Med b.la jakten på den ”blivande mördaren”.

Kände att jag inte skulle få någon ro till helgen, om jag inte fick mitt budskap framfört. Jag älskade dig fortfarande, men logiken kom ikapp, vi var helt enkelt inte bra för varandra. Vi hade kämpat väl i sex år, men
det gick inte bara!

Låser upp dörren hos Unkisen, går rakt fram till TV:n för att lyssna på rapporteringen om det vansinnesdåd Anna Lindh råkat ut för. Det ofattbara våld, som en kvinna jag verkligen gillade drabbats av.
Det OFATTBARA  våld, som jag inte ens kunde drömma om, skulle drabba mig också;

Om ett och halvt dygn……

Mellan tvättpassen passar jag på att försöka få tag på MJ, en gång svarar han när jag ringde anonymt;

för att lägga på luren, när han hörde min röst.

Dagen går i fejningens tecken, och jag är pressad av att, inte få tag på MJ, pratar med min vän i telefon hur fan ska jag göra?

Minns hur han berättat på jobbet i samband med att provanställningen hade gått över till fast tjänst, att han var sambo (där han var skriven, med sin exfru. Du vet tryggheten stålarna) och att deras fritidsintressen var att resa, att plocka svamp osv. Allt som lät sådär idylliskt och ”jag är grabben som ni kan lita på”!!

-Lova mig att, du aldrig ringer till jobbet, du vet, jag var tvungen att ljuga, annars hade jag aldrig fått jobbet.

Han skulle aldrig fått jobbet! Jobbet på Vin&Sprits lager. Som han fick för domen innan, misshandeln (högerspalten), eftersom frivården och alkoholmottagningen krävde att han gick på AF, fick en lagerkurs, fick praktik, provanställning trots att han var dömd till alkoholvårdande behandling!

Det är Sverige det…….

Det blev eftermiddag och tid att sluta för dagen. Jag gick hem utan kontakt med mördarjäveln,

och lyssnade på sorgen som lagt sig över Sverige efter Anna Lindhs ofattbara död! Alla pratade Anna Lindh, hur kunde det ske?

Samma fråga hörde jag när jag vaknade på intensiven, om fyra dagar i berättelsen.

På samma sjukhus, med nästan samma skador.

Hur fan kunde det gå så här?

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

