Mitt 11:e September

Kör en repris av ett inlägg från 2006. Känslan är densamma.

Infaller den 13e September.

Ptsd,  är lömskt och har symbolik i reptilhjärnan, så är man inte på sin vakt;

är det lätt att svepas ner i avgrunder ni inte ens visste fanns.

Fattar nu också, att sista resan hem, hem där jag bodde innan flykten, förmodligen var den sista på mycket länge. MJ, får sin första övernattningspermis i sep/okt,

Se´n rullar det på!

Förflyttning till öppen anstalt, och i takt med att fanskapet sköter sina permissioner, utökas timmarna och sammanhängande dagar.

I praktiken innebär det att, det kan bli ett par tre dagar, varje vecka. I huset bredvid min paps.

Nu måste jag planera vad göra, den 13 september. Så att dagen skingrar mina tankar, så att PTSDt inte förlamar min hjärna,

det är lätt att jag gör något jag inte mår bra av, självdestruktivt.

Men den här gången, är jag på min vakt! Jag ska fira mitt tredje år som SURVIVOR!!!!

Här ska inte fan ens glänta på dörren!

5 responses to “Mitt 11:e September

Kommentera

