Sår som aldrig läker / 4 och slutet

Jag satt kvar tills Achmed stängde.En polare som bodde åt mitt håll, eskorterade mig hem.Jag var så avstängd och berusningen hjälpte till, att jag inte kände mig osäker hemma.Hur jag kunde somna, förstår jag inte, men det gjorde jag.

 

För att vakna till ett slagfält, blodigt och rörigt.Snuten hade till och med  grävt i balkonglådorna, på jakt efter knivar. Som kuriosa kan jag berätta, att mina köksknivar skickades tillbaka med post efter rättssvängen. -Ska man skratta eller gråta.

 

Hittar ”hans” nyckel till lägenheten i hallen, kanske jag kom ihåg det omedvetet, och därför kunde kollapssova.

 

Gick runt i lägenheten och plockade helt planlöst, och minns alla dessa jävla gånger som kniven varit framme.Dessa gånger som jag flytt från ”vår” säng, när den där handen, väckt mig på kroppen; fordrande. Och jag till soffan eller dotterns säng, med mördarjäveln efter, som ofta slutade med kniven mot strupen, eller att han varligt tog av mina glasögon, för att inte skada dom, och körde upp knytnäven i fejset.Vad som hände sen vill jag inte minnas alls.Och barmhärtigt nog, så är det suddigt,

Alla dessa gånger, då grannarna ”inte hört”, som eskalerade till den här vansinnesgrejen .

 

Satt bara och stirrade till slut, såg inget, kände inget, som om ingenting angick mig. Då ringer det på dörren, skriker rätt ut-Vem är det? En bekant, som varit på Schappet samtidigt som mördarjäveln, men gått innan jag kom.
Hon berättade hur monstret kommit in som en kung, i nya kläder (bandage och tejp över sina ihopsydda skador) och skojar och antyder att det är jag som attackerat honom!?En del mindre begåvade människor köpte det.

 

Efter ett par veckor tog han kontakt med mig per telefon, han var livrädd för förundersökningen, det ev fängelsestraff han skulle få. Det var honom det var synd om…

 

Jag tog tillbaka honom, meddelade polisen att jag inte ville medverka, men det gick under allmänt åtal.
Rättegångsdatum bestämdes, han låg och tjöt och frågade om jag skulle komma på besök på kåken.
-Lova att du kommer, jag älskar ju dig! Jag betalar resorna, står du ut, att knulla när vakterna titar på? Och jag min dumma jävel, sa javisst.

 

Fortfarande var det mitt fel, eftersom jag ringt Sos alarm. Inte hans fel som alltid bar på en kniv, i sin paranoida värld.
Jag ska bespara er skiten emellan  ”återkomsten” och rättegång, han fick skyddstillsyn med särskilda föreskrifter om alkoholvård.

 

Den ”vården” bestod bl.a av kontakt med övervakare,arbetsförmedling och alkoholmottagningen på orten. Vården bestod av att blåsa grönt tre dagar i veckan, sen med glesare tillfällen, för han var ju så ”duktig”. Det vet alla fyllon hur man bär sig åt, för att dölja.

Det jag vill ha sagt, skydda aldrig era banemän, det blev värre. En situation som ingen kan drömma om,

den ni tror er älska mest, är den som vill ända ert liv.

 

Men det tokiga som blev, är att han var otrolig att jobba, så han fick ”arbetsträning” på Systembolaget. Yepp, du läser rätt, en alkis får jobb på det stället där man b.la kan stå i ”krossen” och inandas dofter man inte kan motstå. Där fick han sedermera också fast anställning,

 

Den historien som hände p.ga att jag ”avslöjade” hans falskspel, utvecklingssamtal på Systembolaget han talade om att han var gift, största intresse att resa, ljög dom rakt upp i ansiktet, och jag gjorde det förödande samtalet till hans jobb, för han dök inte upp i tid hos mig, och hörde inte av sig.

-Då bestämde han sig för att döda mig. Inte då, men den 13 sep 2003. Men han lyckades inte….

Andra bloggar om: , , ,

 

 

One response to “Sår som aldrig läker / 4 och slutet

Kommentera

