Sår som aldrig läker / 3

Det hinner bli förmiddag och min vän är fortfarande kvar.Den där ena kvinnan som var jag, som jag inte kände igen, satt mest och grät och hulkade och kolkade på spriten han lämnat i ”hastigt mod”.I utfallet han gjorde mot mig, hade jag tydligen parerat, för en fingertopp paltade rejält.Revorna i rygg och i bröstkorgen var inte så djupa.Polisen hade lovat att ringa om dom släppte honom, men jag kunde inte ens tänka mig att ligga ner.Irrade bara runt och babblade som en tok.Min kloka underbara vän, lät mig hållas.

Då ringer det på dörren!Freeze, hela jävla världen bara stannar, och vi glor på varandra, vännen och jag.Antagligen känns det så att få en hjärtattack, som jag kände mig då.-Jag öppnar, säger hon bestämt! Jag tänker, men dom skulle ringa när dom släpper honom.
Det är två civila poliser, krimutredare, så jag får klä på mig och åker ner till stationen, för ytterligare fotodokumentation, och läkarbesiktning över mina skador, det skrivs intyg till den ev rättegången.Dom berättar att han blev körd till akuten där dom fick sy igen ett flertal snitt, nu sitter han i häktet.

Vid denna tidpunkt är jag i ett rejält chocktillstånd och ber om att få träffa en psykläkare, för man kan tydligen inte begära, att det skulle läkar´n som hyrts in skulle se alldeles själv.Jag skakar, gråter och är arg ömsom vartannat.
Den ena coppen kör mig till psykakuten, läkaren har förvarnat att jag är på ingång. Landar och coppen släpper av mig, jag får själv gå in och anmäla mig, och blir ombedd att sitta ner i väntrummet.Själv!Det var ju det jag absolut inte ville, vågade inte vara själv.I väntrummet står en kvinna i 50- årsåldern och pratar med en nonexisting person.Jag sätter mig på ytterkanten av en stol, ser noga till att ryggen är mot väggen, spänd spänd!Kvinnan drar in mig i ”deras” samtal, jag hör hur personalen sitter längre bort i en korridor och fikar, dom skrattar, jag mår sämre och sämre.Allt börjar kännas overkligt, som om jag stängs in i en bubbla, tillhör inte längre det som sker därutanför, världen.Rädslan jag känner, ligger omlindad runt mig som Gladpack, kan inte andas snart och ingen kommer till min undsättning.Dom fikar. Och skrattar. Jag gråter, svettas, mår jävulskt illa, känner bakom plast huden hur rosenrasande jag blir att ingen ser mig.
Jag går; går ut för att ta en cigg, står inte ut med kvinnans babblande, personalens skrattande, med mig själv. Tar ett bloss, försöker hålla ihop mig, när räddningen kommer. En taxi, som släpper av en passagerare och blir ledig. Slänger fimpen och tar av mig plasten och åker hem, till slaktarboden.

För så ser det ut hemma, blod överallt. Tar tre sömntabletter och lägger mig på det enda stället som är rent och känns tryggt. I dotterns säng. Den är ledig eftersom hon är hos kontaktfamiljen. Svimmar in i nå´t komaliknande.
Vaknar upp, svettig, groggy doftandes skräck. Skräck luktar speciellt. Tar en dusch, blockerar alla känslor och går ner till byns schapp, där bedövningen finns. Alkohol.
-Hassan, ägaren tittar forskande på mig när jag kliver in, fattar att han vet.Oroväckande, har dom släppt honom? Tar biran, svarar att det är ok, och när jag sätter mig ner, glor hela jävla haket på mig, och det är tyst, jävligt tyst. Mördarjäveln är inte där, det första jag noterade, tystnaden bryts av en som svingar ölsejdeln högt med orden -Det där gjorde du snyggt!Sjunker ännu längre ner, misstanken blev bekräftad.Han var släppt, och psychot hade varit där. Han hade varit där och ”låtit” folk förstå att jag var orsaken till bandagen och tejpen.Jag satt kvar, här var det folk omkring och lät ”bedövningen” flöda.

Hade tänkt storyn i tre delar, men det tar längre tid än jag trodde att få ord på skiten.Och nu känns det som jag skulle ha titeln Sår som läker mer långsamt 

 

Kommentera

