Det är på kåken dom möter varandra…(mel.Det var på Capri….

nuför tiden.Vad i helvete har jag pysslat med?Tro inte att det här är första gången jag frågar mig själv det.

Anledningen till att jag sitter på okänd ort, med skyddade uppgifter, sitter inne för mordförsök på 8 år av undertecknad.Ibland funderar jag på om det inte hade varit bättre att dö.Jag är inte ute efter medlidande, men snurret i skallen gör mig tokig.Diagnistiserad PTSD (posttraumatiskt stress) som jag tror är plågsammare än att dö vissa stunder; för det ”provade” jag på när när mördarjäveln hade huggsexa.Började en terapi innan flytten; som jag gjorde i herrans tid eftersom han nu suttit 2,5 år och enligt reglerna ska ha ”normalpermissioner”; som hjälpte mig oerhört att hantera alla känslor och flashbacks.I samband med flytten skulle remitteringar vara klara, så att jag kunde fortsätta.Men icke sa Nicke, remisser ”försvann”, hittades och dom kunde inte hitta mig (finns inte ngt register) så nu får ni vara mina terapeuter tills kontakt etablerats.Usch, det här tar andan ur mig, får ösa ur mig i små portioner märker jag.Mer sedan.

Måste fokusera, tillbaka till rubriken!Under dom 6 åren vi hade ett ”förhållande”, gick han tillbaka till sin f.d fru (skilde sig under vår tid, hänger du me´?) regelbundet.Exempelvis, när mina pengar var slut, eller när det var allmänt jobbigt.Hon kände mycket väl till mig, brukade ringa ibland och söka honom på MIN telefon?!När jag ansökte om besöksförbud fick jag tala om skälen, att jag ville ha det.Och i ”demokratiska” Sverige, ska han få höra skälen och:HÖR OCH HÄPNA, tala om hur han ställer sig till det, innan åklagaren tar ett beslut.Fick kopiorna vad han sagt, och blir helt förstummad, dom ”umgås” fortfarande och han ska tillbringa sina permissioner på sin gamla adress eftersom han är skriven där, och har inga citat- planer på att flytta för dagen slut citat.Hur fan kunde jag godkänna det här; då?!Jag är så jävla besviken på mig själv, fast nu ska jag sluta i samma anda som jag började detta avsnitt.Faktiskt i humorns namn.Att denna kvinna vill umgås med honom är min biljett till gräddfilen, för så bra då slipper jag!Kanske….

ps

besöksförbudet fick jag givetvis, tack Gunnar på åklagarmyndigheten för att du varit med hela vägen!

ds

Läs mer i listen högst upp, Sår Mordförsöket

Kommentera

